בנקים בארה"ב הרוויחו ברבעון 5.2 מיליארד ד' ממסחר בנגזרים

ברבעון הראשון של השנה הרוויחו הבנקים 9.8 מיליארד דולר ■ בשנת 2008 הפסידו הבנקים סכום כולל של 836 מיליון דולר במסחר בנגזרים ■ 5 הבנקים הגדולים אחראים ליותר מ-97% משוק המסחר בנגזרים

כאילו לא היה משבר: הבנקים המסחריים בארה"ב הרוויחו ברבעון השני 5.2 מיליארד דולר ממסחר בנגזרים, כך עולה מדו"ח ממשלתי שפורסם היום (ו') בארה"ב. הרווח הנוכחי מהווה ירידה בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, אז הרוויחו הבנקים 9.8 מיליארד דולר. זהו הרווח השישי בגודלו מאז 1996.

בשעה ברמת הסיכון יורדת, הבנקים חוזרים אל "הלחם והחמאה" של המכשירים הפיננסיים המסוכנים, אותם אלה שגרמו להתמוטטות חלק מענקי הפיננסיים. אותו שוק נגזרים ענק, בשווי מוערך של 600 טריליון דולר, הוא אחד מהאשמים העיקריים במשבר הנוכחי.

1,110 בנקים בארה"ב דיווחו לממשל במהלך הרבעון על החזקה או על מסחר בנגזרים, 47 יותר ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, 5 הבנקים הגדולים: JP מורגן, גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה, וול פארגו וסיטיגרופ - אחראים ליותר מ-97% משוק המסחר בנגזרים.

בשנת 2008 כולה, שנת "המשבר הגדול", הפסידו הבנקים סכום כולל של 836 מיליון דולר במסחר בנגזרים.

בשולי הדברים נזכיר, כי אחד הצעדים הראשונים של ממשל אובמה מבחינה פיננסית היה להצהיר כי יש למצוא את הדרך הרגולטורית לפקח על שוק פראי ובלתי מפוקח זה של הנגזרים.