בדרך להנפקה? טוויטר קיבל הערכת שווי של מיליארד דולר

אתר המיקרו-בלוגינג הפופולרי גייס 100 מיליון דולר מקרנות הון סיכון ■ אנליסטים מעריכים כי טוויטר ייצא להנפקה

אתר המיקרו-בלוגינג הפופולרי טוויטר השלים סבב גיוס הון ממספר משקיעים וקרנות הון סיכון, שהעריכו את שוויו של האתר במיליארד דולר.

לפי דיווח של סוכנות בלומברג המצטטת גורמים הקשורים לעסקה שסירבו להזדהות, האתר גייס כ-100 מיליון דולר. טוויטר פרסם את העסקה בבלוג שלו בלי לנקוב בהיקף הגיוס ובשווי שהוא משקף לו. החברה דיווחה כי בין המשקיעים היו קרנות אינסייט ונצ'ר פרטנרס, טי. רואו פרייס, אינסטיטושנל ונצ'ר פרטנרס, ספרק קפיטל ובנצ'מרק קפיטל.

גיוס של 100 מיליון דולר לפי הערכת שווי של מיליארד דולר משמעותו שטוויטר הנפיק לקרנות 10% מהון המניות שלו. טוויטר והאנשים הקשורים לעסקה סירבו לתת מידע כיצד הגיעו המשקיעים לשווי של מיליארד דולר. כידוע, הערכת שווי של חברה מתבססת על הנחות לאופן שבו המשקיעים ירשמו רווחים, באמצעות הנפקה ראשונית לציבור או על-ידי רכישה בידי חברה גדולה יותר.

אנליסטים מעריכים כי טוויטר, שעד היום לא רשם אפילו הכנסה של דולר אחד, בדרך להנפקה אפשרית, במקום להירכש על-ידי חברה גדולה יותר. נזכיר כי אוון ויליאמס, מנכ"ל טוויטר וממייסדי האתר ושותפיו, דחו בשנה שעברה הצעת לרכישת טוויטר על-ידי פייסבוק.

הפופולריות של טוויטר, המאפשר לגולשיו לכתוב ולפרסם מסרים בני 140 תווים לכל היותר, עלתה בחודשים האחרונים הודות לתמיכה של מפורסמים כמו בריטני ספירס, אשטון קוצ'ר, שאקיל אוניל ואופרה וינפרי. האתר הצליח למשוך 25 מיליון גולשים בחודש אוגוסט.