וול סטריט ננעלה בירידות קלות על רקע נתוני מאקרו מעורבים

מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר רשם ירידה בלתי צפויה ל-53.1 נק' ■ מדד קייס שילר למחירי הבתים ירד ב-13.3% בחישוב שנתי - פחות מהצפי לנפילה של 14.2% ■ מניית CIT זינקה ב-29% ■ ה-VIX ננעל ביציבות

וול סטריט ננעלה הערב (ג') בירידות שערים לאחר יום תנודתי ברקע פרסום נתוני המאקרו המעורבים. "מדד הפחד" (VIX) ננעל ביציבות, עובדה המראה על חוסר ההחלטיות של הסוחרים בדבר כיוון השוק.

הדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.48%, ה-S&P 500 סיים את יום המסחר בירידה של 0.22% והנאסד"ק ננעל בירידה של 0.31%.

מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר הפתיע לרעה כאשר רשם ירידה ל-53.1 נקודות. כלכלנים צופים עלייה לרמה של 57 נקודות. באוגוסט עמד המדד על 54.1 נקודות באוגוסט.

מנגד, ב-15:00 שעון ישראל פורסם מדד מחירי הבתים קייס שילר לחודש יולי, שהצביע על ירידה של 13.3% במחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 15.44% בחודש יוני ובכך אותת למעשה כי שוק הדיור מתחיל להתאושש. צפי האנליסטים עמד על ירידה של 14.2% בחודש יולי. בחישוב שנתי, עלו מחירי הבתים ב-1.2% ממחירי הבתים בחודש יוני.

"אנו תלויים רק בנתוני המאקרו", אמר קלמנס בונאיקס ב-KBL שבפריז. "יש סקטורים שעלו באופן חד ולכן עלינו להיות זהירים. אנו אמנם בשלב של התאוששות, אך אין זה אומר שאנו חסינים לחדשות רעות".

ברקע יום המסחר חשוב לציין את דברי יו"ר הבנק המרכזי של דאלאס, ריצ'רד פישר, שאמר היום כי "סקטור הדיור ככל הנראה הגיע לתחתית אולם הוא עדיין זקוק לתמיכה". כמו כן, הביע פישר "אופטימיות זהירה" בנוגע לכלכלת ארה"ב בכללותה.

נזכיר כי בשל המעבר לשעון חורף בישראל, נפתח המסחר בוול סטריט ב-15:30 שעון ישראל והסתיים ב-22:00.

הנדל"ן חוזר לכותרות

"אם חשבנו שכבר עשינו על השוק הזה V ושאפשר להתעסק עכשיו בדברים אחרים, הרי שנתוני המכירות האחרונים היו מאכזבים ומצריכים להמשיך ולעקוב אחריו", אמר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

ביום ו' פורסמו מכירות הבתים הקיימים לחודש אוגוסט, אשר אכזבו כשירדו ב-2.7% לעומת צפי לעלייה של 2.1%. כמוהם אכזבו גם מכירות בתים חדשים.

"זה מאותת כי בכל זאת, למרות כל הספקות ואי הבהירות בנוגע למכירות, שוק הנדל"ן בארה"ב נמצא עכשיו בתחתית", אמר כהנוביץ. שוק הנדל"ן נתמך עדיין הן ע"י ה'פד' והן ע"י הממשל, כשהתוכנית הממשלתית להקלות במיסוי תסתיים בחודש נובמבר, מה שהופך את דצמבר למבחן ראשון ליציבות הסקטור ללא תמיכה ממשלתית.

בתוך כך, הראלי הארוך ביותר של מדד S&P 500 מאז שנות ה-30' מחזיר את המוניטין של ביירון ווין כאנליסט הבוחר מניות ספציפיות. ווין, שגוייס על-ידי בלקסטון בחודש שעבר, אמר כי הוא עומד מאחורי תחזית שפורסמה בינואר לעלייה שנתית של 33% במדד המוביל של וול סטריט, מה שמצביע על צפי לעלייה של 13% מהנעילה אמש (ב') בוול סטריט. מדד S&P 500 עלה ב-57% מאז מארס.

החוזים העתידיים למסירה בנובמבר על הנפט הגולמי ננעלו בירידה של 0.42% ל-66.56דולר החבית.

מתחילים ליחצ"ן את חלונות 7

מיקרוסופט הודיעה כי פורד , אינטל , קונטיננטל איירליינס ומלונות סטארווד , יסייעו לה להשיק את מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 7. בכירים מארבע החברות יופיעו היום עם מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, באירוע שיתקיים בסן פרנסיסקו, וידברו על השימוש שהם עושים בתוכנה.

S&P חתך את דירוג האשראי של מבטחת האג"ח הגדולה בעולם MBIA .

ברקליס העלה את המלצתו לסיסקו ל"תשואת יתר", בציינו "ראות משופרת" וסיטיגרופ החל לסקר את קוקה-קולה בהמלצת "קנייה".

DELL חשפה אמש את המחשב הנייד החדש שלה, הנקרא Latitude Z.

נובה נבחרה על-ידי אחד מיצרני השבבים המתקדמים בעולם כספקית בלעדית למערכות מדידה אופטיות עצמאיות, עבור טכנולוגיות ייצור מתקדמות. לפי הערכות בשוק, הלקוח החדש הוא לא אחר מ-IBM, ופוטנציאל ההכנסות של נובה מהחוזה החדש עשוי להגיע עד ל-10 מיליון דולר בשנת 2010.

חברת השבבים טאואר והחברה הבת שלה ג'אז השלימו הפיתוח של טכנולוגיית Deep-Silicon-Via (רש"ת: DSV) בתהליך 0.18 מיקרון בסיליקון ג'רמניום (SiGe). הטכנולוגיה החדשה מאפשרת הארקה בהשראות נמוכה לצורך הורדת צריכת ההספק במגברי הספק. שיטה זו הינה אופטימאלית לפרוסות של 8 אינטש ומאפשרת הורדת עלויות באופן משמעותי.

אלביט מערכות הודיעה כי הושלמה בהצלחה טיסת בכורה של המטוס ללא טייס מסוג הרמס 90 עם מנוע דלק כבד.ההמנוע החדש מאפשר שימוש בסולר או דלק סילוני, דלק שאינו מתלקח בקלות ולכן נחשב לבטיחותי.

[לארביטראז'][לטבלת ישראליות בעולם]