מיזוג ישראלי במוליכים למחצה: קמטק תרכוש מאלרון את סלע

היקף העסקה: עד 9.5 מיליון דולר ■ בין לקוחותיה של סלע: HP, מוטורולה וסמסונג ■ לדברי מנכ"ל קמטק ישראל, הפיטורים בעקבות הרכישה יהיו "שוליים מאוד"

מיזוג מקומי בענף המוליכים למחצה: קמטק ממגדל העמק תשלם עבור סלע (SELA - Semiconductor Engineering Laboratories) מיוקנעם סכום שיגיע עד 9.5 מיליון דולר.

סלע היא חברה פרטית שנשלטת על ידי אלרון , והיא מפתחת מערכות לניתוח כשלים, המשמשות לבקרת תהליכי הייצור של מוליכים למחצה. קמטק, שנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 30 מיליון דולר, מספקת ציוד בדיקה לקווי הייצור של תעשיית המעגלים המודפסים והמוליכים למחצה. בסוף הרבעון השני היו בקופתה 12 מיליון דולר, כך שמדובר ברכישה גדולה יחסית עבורה. העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון.

"התשלום הוא על בסיס תמלוגים, אז לא תהיה הוצאה מיידית במזומן", מסביר רועי פורת, מנכ"ל קמטק ישראל. "אנחנו רואים בסלע פוטנציאל גדול, ויש לה טכנולוגיה מאוד מעניינת. בתקופה כזו יש הרבה הזדמנויות, ואנחנו מנסים לממש אותן למרות מצב המזומנים". לדבריו, הפיטורים בעקבות הרכישה יהיו "שוליים מאוד".

סלע, שהוקמה ב-1992, מעסיקה 26 עובדים, ובין לקוחותיה נמצאות החברות HP, מוטורולה וסמסונג. בשנת 2008 הכנסותיה הצטמצמו ב-14% ביחס ל-2007, והסתכמו ב-3.8 מיליון דולר. קמטק אינה מוסרת נתונים על הרווחיות של סלע, אך הדו"ח השנתי המורחב של אלרון חושף חלק מהמספרים: הפסד תפעולי של 1.4 מיליון דולר ב-2008 לעומת הפסד תפעולי של 600 אלף דולר ב-2007. יתרה מכך, אלרון ציינה בדו"ח כי המשך פעילותה של סלע תלוי בהשגת מימון נוסף. נראה שבסופו של דבר, אלרון, שגם היא במצב לא מזהיר, העדיפה למכור את אחזקותיה במקום להזרים מימון נוסף.

אלרון, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מחזיקה בסלע יחד עם אר די סי, והן השקיעו בחברה כ-2.2 מיליון דולר לאורך השנים. סבב הגיוס האחרון, באוגוסט 2007, בוצע לפי שווי של 7 מיליון דולר לסלע. "ברוב השנים סלע הייתה סביב נקודת האיזון, ואנחנו מאמינים שהיא תוכל לחזור לשם ואף הרבה מעבר", אומר פורת.

מנכ"ל קמטק, רפי עמית, ציין כי "רכישת סלע מתאימה לאסטרטגיה שלנו להרחיב את נוכחותנו בשוק המוליכים למחצה, ולהרחיב את היצע המוצרים שלנו לשוק זה. אנו מתכננים למנף את התשתית הגלובלית של קמטק כדי לתת שירות ללקוחות הקיימים של סלע ולפנות ללקוחות חדשים", צוטט בהודעת החברה. פורת מוסיף שקמטק ממשיכה לפעול בשני הכיוונים. מניית החברה עלתה היום בתל אביב ב-5.5%.