בניגוד לזרם: פינדון תבצע פירעון מוקדם בהיקף של 7.14 מ' ש'

אסף לזניק: "המשקיעים אכלו מרור באג"ח פינדון אז חשבנו שזה יעשה להם טוב" ■ באר.או פיוצ'ר נדרש לזניק להסדר לאחר הפסד של כ-100 מ' ש'

חברת פינדון (FINDON) הנמצאת בשליטת אסף לזניק וניק ניקולס תקדים את התשלום הקרוב למשקיעי האג"ח. התשלום, שאמור היה להתבצע בסוף נובמבר, יתבצע ב-15 באוקטובר, והוא יסתכם ב-7.14 מיליון שקל, כשהוא כולל 25% מהקרן ועוד קופון חצי שנתי של 4%.

מבחינת החברה מדובר בחיסכון של שני מדדים ונקודת ריבית. איגרות החוב של פינדון, בהיקף של 50 מיליון שקל, נושאות ריבית שנתית של 8%, ובמקור הן אמורות היו להיפרע בארבעה תשלומים שנתיים שווים מנובמבר 2009 ועד לשנת 2012.

פינדון סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 1.6 מיליון ליש"ט, ועם רווח נקי של 116 אלף ליש"ט. תזרים המזומנים של החברה שלילי בהיקף של 234 אלף ליש"ט, והיקף ההתחייבויות עומד על 36 מיליון ליש"ט. החברה ניצלה את הירידה במחיר האג"ח וביצעה רכישה חוזרת של יותר ממחצית החוב.

הבן של מריו לזניק

מנכ"ל החברה, אסף לזניק, אמר היום כי "נערכנו למשבר הכלכלי העולמי, שהורגש היטב בבירה הבריטית. במהלך המשבר הזרמנו לחברה הלוואות בעלים וגם ביצענו רכישה חוזרת של איגרות חוב. היום אנו גאים על האפשרות שיש לנו לבצע פדיון מוקדם למחזיקי אגרות החוב שנתנו בנו אמון גם בתקופות לא פשוטות. אנו סבורים כי הקדמת התשלום היא מהלך חיובי עבור בעלי האג"ח".

לגבי שוק הנדל"ן הבריטי טוען לזניק כי "עכשיו המצב יותר טוב. השוק משתפר, אישורי המשכנתאות עלו מאוד, המחירים של הנדל"ן עלו, ההיצעים ירדו ואנו בונים כרגיל. המשקיעים אכלו די הרבה מרור באג"ח של פינדון אז חשבנו שזה יעשה להם טוב".

פינדון, הוקמה באוגוסט 2006 על ידי אסף לזניק (32). אביו, מריו לזניק, היה בעבר אחד מגדולי הקבלנים הפרטיים בישראל, ועד שנות ה-90 הוא בנה בארץ אלפי דירות, מרכזים מסחריים ומבני תעשייה, בעיקר באמצעות החברה שנשאה את שמו (כיום אספן), ולפניה באמצעות חברת מרלז.

כיום עוסקת פינדון ביזום ובנייה של פרויקטים למגורים ברחבי לונדון. החברה חשופה למצב הכלכלי באנגליה בכלל ולמצב שוק הנדל"ן בפרט. פינדון גם בחנה מכירת נכסים בשלב מוקדם תוך מתן הנחות או מכירת חלק מהנכסים לממשלה באופן המקטין את החשיפה. בחודש מארס 2009 נכנס קבלן המבצע עבורה פרויקטים להליך של הקפאת הליכים.

יש עתיד לאר. או. פיוצ'ר?

לזניק ג'וניור מחזיק גם ב-45% מחברת אר.או. פיוצ'ר, בשותפות עם אסף רזין. חברה זו, שהנפיקה אג"ח בהיקף של כ-75 מיליון שקל, הספיקה להפסיד סכום של כ-100 מיליון שקל תוך שנה וחצי כתוצאה ממשבר הנדל"ן ברומניה, שם מרבית פעילותה.

לאחר מו"מ שהתקיים עם מחזיקי האג"ח בחודשים האחרונים הגיעו הצדדים להסדר חוב לפיו למחזיקי אג"ח א' שולם רק חלק מהתשלום, ובאג"ח ב' שונו התנאים כך שמי שרצה יכול היה לבצע פדיון מוקדם במחיר נמוך בסוף אוגוסט, ובעבור מי שלא ביצע זאת נדחה התשלום ל-2012.

אר.או. פיוצ'ר ציינה בדו"חותיה האחרונים ששוק הדירות ברומניה נמצא בקיפאון וקיימים קשיים מהותיים במכירת משרדים. להערכתה הסיכויים להשגת מימון בנקאי קלושים ביותר, כשגם הסיכויים להארכת מועדי פירעונן של ההלוואות שכבר ניטלו, הם חלקיים בלבד.