כלל מימון משיקה את "כלל שופינג קרדיט"

השירות החדש מאפשר ללקוחות בית העסק מסלול מימון נוסף, בפריסת תשלומים בהוראת קבע ■ אסתי פרידמן: "נצרף עוד ועוד בתי עסק"

כלל מימון, חטיבת האשראי החוץ-בנקאי של קבוצת כלל ביטוח, המנוהלת על ידי אסתי פרידמן, מרחיבה את פעילותה בשוק האשראי הצרכני החוץ-בנקאי באמצעות השקת "כלל שופינג קרדיט". השירות החדש מאפשר ללקוחות בית העסק מסלול מימון נוסף, בפריסת תשלומים בהוראת קבע.

מדובר במסלול מימון לרכישת מוצרים ברשתות קמעונאיות, הניתן לתקופות של 12 עד 60 חודשים, מתבצע בבית העסק ומאפשר פריסת תשלומים, תשלום באמצעות הוראת קבע בבנק ושאינו נכלל במסגרת האשראי בכרטיס האשראי או בבנק. בכלל מימון מציינים שעד כה מעל 400 בתי עסק מתחומי קמעונאות שונים הצטרפו לתוכנית המימון החדשה.

האשראי ניתן ללקוחות באופן ישיר, בנפרד מכלל קארד. לצורך כך הקימה החברה מערכת חיתום אוטומטית, המאפשרת ללקוח המגיע לבתי עסק להכניס דרך האינטרנט פרטים המתממשקים למערכת החיתום הייעודית של כלל מימון, הנותנת תשובה תוך זמן קצר אם ההלוואה מאושרת. אם ההלוואה אושרה העסקה מתקיימת והמימון בגינה עובר לבעל העסק.

ריבית של 9.9%

ההלוואות ניתנות במסגרת רכישות בהיקף של החל מ-3,000 שקל, בתלות במהות הרכישה, ועד לרכישה בהיקף עשרות אלפי שקלים. לרוב מדובר בהלוואות של עד 50 אלף שקל. הריביות בהלוואות אלו עומדות על שיעור של עד ל-9.9% צמוד, בכפוף לסבסוד שבית העסק בוחר לתת או לא ללקוח. אם בית העסק בוחר לסבסד את ההלוואה אז הריבית קטנה בהתאם, אף לרמה של 0%, כשהריבית רובצת על בית העסק. לרוב, בתי העסק בוחרים לסבסד חלק מההלוואה. בנוגע לתוכניות ההתרחבות בתחום זה אומרת פרידמן כי "אנו מתכוונים לצרף עוד ועוד בתי עסק על מנת לתת כיסוי לעוד הלוואות ייעודיות".

כך, בעוד מתחרותיה יוצאות משוק האשראי הקמעונאי החוץ-בנקאי - כדוגמת הראל שיצאה משותפות בכרטיס אשראי חוץ-בנקאי - בכלל מימון מרחיבים את סל מסלולי ההלוואות הניתנים על ידה. כלל מימון הינה גוף מימון חוץ-בנקאי מוביל, המעמיד אשראי לחברות ולאנשים פרטיים. "תוך תקופת פעילות של פחות משנתיים הצלחנו לכבוש נתח שוק של אשראי חוץ-בנקאי של כעשרה אחוז, כולל פעילויות כרטיסי אשראי", מספרת פרידמן המציינת בנוסף כי פעילות כלל מימון רווחית.

תיק האשראי הקמעונאי של החברה מסתכם כיום בכ-350 מיליון שקל, לדברי החברה. נכון להיום כלל ביטוח הינה הקבוצה היחידה בעולם הביטוח המשווקת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי - ויזה כלל קארד.