קודם תיפטר מהפרזיטים, מיקי

לפני שתסלק את מאבטחי השרים, אולי תצא נגד חבריך - השרים וסגני השרים המיותרים

מיכאל איתן מהליכוד יוצא למאבק נגד אבטחת שרים. הוא טוען שמדובר בהוצאה גדולה מאוד שאינה מוצדקת משום בחינה, גם לא ביטחונית.

פורסם שבמחאה על המאבטחים שהוצמדו לו עושה איתן תרגילים שונים כדי להתחמק מהם. הוא עצמו טוען שאלה סיפורים המופצים על ידי "גורמים הרוצים ברעתו" וכי את "העימותים בנושא האבטחה אני שומר להידיינות אל מול הגורמים המוסמכים".

תופעה

כבר הבעתי כאן לא פעם את הערכתי לאיתן כדמות ישרה ואמיצה. למעשה, הוא אחד מפלאי הפוליטיקה אצלנו - אדם שהצליח לשרוד בליכוד וגם לשמור על ניקיון אישי. הוא אחד היחידים בליכוד, ואולי בכלל, שאין לו בעיה לצאת נגד מפלגתו ואישים בתוכה בנושאי שחיתות ומדיניות. ובכל זאת, הוא נשאר אחד האישים היותר אהודים בליכוד לאורך שנים רבות. תופעה.

מיותר מבחינה מקצועית

למרות זאת אני טוען שלאיתן אין בסיס מוסרי למאבקו נגד המאבטחים המרובים המוקצים לאישים, כולל שרים, שאינם מוגדרים "סמלי מדינה".

העניין עצמו בהחלט ראוי שייאבקו עליו. הצורך במאבטחים לשרים במשרדים כמו החינוך או הרווחה, שלא לדבר על הפרזיטים חסרי התיק, הוא צורך בעיקר של השב"כ המבקש לעצמו כיסוי במקרה של פגיעה באחד השרים. ויש גם שרים וסגנים המתגנדרים במאבטחים כסמלי סטטוס. מבחינה עניינית ומקצועית זה מיותר לחלוטין, גם בלי קשר להוצאה הגדולה.

סיכוי שואף לאפס

אבל איתן, למרבית הצער, איבד את הזכות המוסרית להיאבק נגד הוצאות מיותרות. הוא עצמו מהווה הוצאה אחת גדולה ומאוד מיותרת.

הוא הצטרף לממשלה כחלק מחבילת הפרזיטים שלא קיבלו תפקיד, אבל לעומת זאת קיבלו את הלשכות וכל השאר. הוא אחד מקבוצת הפרזיטים הנושאים בתואר חסר תוכן. אמנם הוא לקח על עצמו לטפל בביורוקרטיה הממשלתית, אבל בשביל זה לא צריך שר, מקסימום מנהל מחלקה, מה גם שהסיכוי לפשט באופן מהותי את הביורוקרטיה שואף לאפס. במיוחד כאשר איתן לא קיבל סמכויות ביצועיות של ממש לצורך מילוי התפקיד.

קודם תילחם בפרזיטים

מיקי איתן - לפני שאתה מסלק את המאבטחים הלא נחוצים, נראה אותך נאבק נגד חבריך השרים וסגני השרים המיותרים. אתם עולים למדינה הרבה יותר מהמאבטחים. אז אין ספק שיותר קל להיפטר ממאבטחים, אבל זה פחות מוסרי. מה גם שאם ניפטר מהפרזיטים, ממילא יהיה צורך בהרבה פחות מאבטחים. אז נראה אותך, מיקי איתן, מתפטר מתפקידך ויוצא למאבק על הנושא היותר נכון ומוצדק.