תביעה: אריה גנגר השמיד 8,500 מיילים במסגרת מאבק עסקי

גנגר, לשעבר הבעלים והיו"ר של חברת TRI, בעלת השליטה בחיפה כימיקלים, נתבע בדלוור ע"י האחים היהודים אדי וגו'לס טראמפ, לשעבר שותפיו ב-TRI, שרכשו את השליטה בחברה והדיחו את גנגר מכל תפקידיו

איש העסקים אריה גנגר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, ומי שהיה שליחו לבית הלבן, עלול לעמוד מול סנקציות אזרחיות בשל השמדה לכאורה של אימיילים (מסמכים אלקטרוניים), הדרושים לצורך תביעתם של בעלי מניות בחיפה כימיקלים נגדו - כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב. גנגר עשוי להידרש לשחזר את הקבצים שהושמדו וכן לעמוד בפני סנקציות כספיות של פיצויים והוצאות.

גנגר, לשעבר הבעלים והיו"ר של חברת טרנס ריסורסס (TRI), בעלת השליטה בחיפה כימיקלים, נתבע בבית המשפט בדלוור על-ידי האחים היהודים, אדי וגו'לס טראמפ, לשעבר שותפיו ב-TRI, שרכשו את השליטה בחברה והדיחו את גנגר מכל תפקידיו.

לטענת האחים טראמפ, גנגר מעורב לכאורה במסגרת המאבק העסקי-משפטי ביניהם בהשמדת דואר אלקטרוני, ולצורך כך השתמש בתוכנה מיוחדת שבאמצעותה הצליח למחוק כ-8,500 קבצים.

גנגר, שהעיד בשבוע שעבר במסגרת התיק בבית המשפט, אמר בעדותו כי פעולותיו נעשו מתוך חשש כי במחשבו יימצאו מסמכים בעלי חשיבות לאומית. דבריו מתייחסים לכך שלפי פרסומים, גנגר - שהיה מקורבו של אריאל שרון ונחשב כמי שסייע לו בפריימריז בליכוד ב-1999 - היה שליחו המיוחד של ראש הממשלה לשעבר לנשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש.

משותפים לאויבים

חבורת TRI, העוסקת בכריית אשלג וייצור חומרי גלם נוספים לתעשייה הכימית, הוקמה בידי גנגר ב-1984, בתמיכת איש העסקים משולם ריקליס. ב-1985, בסיועו של שרון כשר התמ"ס, רכשה TRI את השליטה בחיפה כימיקלים מהמדינה, בעסקת הפרטה שספגה ביקורת חריפה בציבור, בטענה כי המניות נמכרו לגנגר במחיר הפסד.

בסוף שנות ה-90 נקלעה חיפה כימיקלים לחובות, ו-וגנגר מצא סיוע בדמותם של האחים טראמפ, שעשו את הונם בעיקר מעסקי נדל"ן בארה"ב. השניים רכשו ב-2001 47% ממניות TRI, כך שווגנר, שכיהן כיו"ר, נותר עם 53%. בהמשך העביר גנגר אחזקות בשיעור 19% לבנו, שגיא.

ואולם, מצבה של חיפה כימיקלים הלך והידרדר וכך גם מצבה של TRI, עד שבתחילת 2008 לחץ בנק הפועלים על TRI להגיע להסדר פריסת חובות של חיפה כימיקלים. בעקבות זאת התגלע סכסוך עסקי בין גנגר לאחים טראמפ, במסגרתו נולדו באוגוסט אשתקד שתי תביעות של האחים טראמפ נגד גנגר בארה"ב. בשיא הסכסוך הצליחו השניים לשכנע את בנו של גנגר כי ימכור להם את מניותיו ב-TRI, וכך הגיעו לשליטה בחברה (66%).

נקמת הבן

הרקע לבגידתו של גנגר הבן באביו נעוץ בהדחתו מתפקידו כסמנכ"ל הכספים של לומניס, חברה שגנגר האב השתלט עליה ב-1999 (כשעוד נקראה ESC מדיקל). במסגרת תפקידו נחשף גנגר הבן לחקירה של ה-SEC נגד לומניס ולהתרסקות המניה. בסופו של דבר נאלץ גנגר הבן להגיע להסכם פשרה עם ה-SEC, שמנע ממנו לכהן כבעל תפקיד בחברות ציבוריות.