נתניהו: בתוך 3 חודשים - חוק תכנון ובנייה חדש

כך הורה ראש הממשלה לוועדת השרים לענייני תכנון ובנייה שהתכנסה היום לראשונה ■ גורם בכיר במשרד הפנים: "לא יעלה על הדעת שגורם שרוצה לבנות יקבל 20 תוכניות" ■ ועדות התכנון יצומצמו

בתוך 3 חודשים יגובש חוק תכנון ובנייה חדש - כך הורה היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו לוועדת השרים לענייני תכנון ובנייה שהתכנסה היום לראשונה. בוועדה חברים השרים ישראל כץ, אלי ישי, שלום שמחון ויעקב נאמן.

"המטרה היא להתקדם לחוק חדש. זה יעד אמביציוזי אבל אנחנו מחוייבים לרפורמה הזו", אמר הערב גורם בכיר במשרד ראש הממשלה "אם יש בחוק הקיים 90 תיקונים זה אומר שיש בו בעיה מהותית", הוסיף, "כיום כולם מסכימים כי המערכת היא בעייתית. כל תהליך והמהלך שצריך לבצע מחייב מגע עם כמה מוסדות שונים שבכל אחד יש עיכובים שונים שאינם ממין העניין לפעמים. המטרה שלנו היא פישוט התהליכים כדי להגיע למצב שבו בסבך הזה חוסכים מגעים ובירוקרטיה ברשויות מבלי לפגוע בתהליכי הרישוי", אמר.

אותו גורם סיפר כי הוועדה התייחסה לא מעט לועדות התכנון, לטוהר המידות ולשקיפות ואמר כי בנוסף עלה גם נושא החשש לשחיתויות. "ראש הממשלה ושר הפנים היו נחושים בנושא".

בעתיד יהיה מוסד שיקרא ועדת תכנון אך הרכבו יהיה שונה לחלוטין. הוא יבטיח לפחות את אותה רמה של טוהר", אמר. גורם בכיר במשרד הפנים, הסביר כי יש צורך לבחון את כל המדרגים מספר ועדות התכנון. "לא יעלה על הדעת שגורם שרוצה לבנות יקבל 20 תוכניות. צריך להגיע למצב שהגורם היוזם מקבל לידיו תוכנית אחת שכוללת את כל התוכניות", אמר.

לדבריו, "העניין צריך להתבצע בצורה מאוזנת ומושכלת שתאפשר לדעת מראש שהוועדה המקומית תדע לעכל את התהליכים ותעמוד בסטנדרטים", אמר. אותו גורם הסביר עוד כי נושא נוסף שעלה בדיון הוא הצורך בעדכון הפרקים הכלכליים בחוק התכנון והבניה ובהם כל הקשור להיטל השבחה והיכולת להמשיך בתכנון לאחר קביעת השומה.

הגורם הבכיר במשרד רה"מ הבטיח כי הוועדה תפעל גם לשקיפות מקסימלית של כל הגופים. "בכל נקודת זמן כל אחד יוכל לדעת איפה הוא נמצא יחסית להליך. בכל נקודת זמן ניתן יהיה לדעת מה מתרחש", אמר.