נוקיה N86 - המצלמה מעולה אבל אין קליטה

גולת הכותרת של ה-N86 היא המצלמה, שלראשונה במכשירי נוקיה עומדת על 8 מגה פיקסל ■ בשורה התחתונה, ה-N86 של נוקיה מציע מצלמה מצוינת והמון יכולות, אבל הבאגים שלו קצת מעצבנים

אחרי מתקפת מכשירי המגע שעברה ישראל, נחמד לראות גם מכשירי טלפון רגילים שלא פועלים דווקא במגע. המכשיר האחרון מבית היוצר של נוקיה הוא ה-N86, ממשיכו של ה-N85 החביב.

מצלמה: גולת הכותרת של ה-N86 היא המצלמה, שלראשונה במכשירי נוקיה עומדת על 8 מגה פיקסל. המצלמה המצוינת כאן, שמגיעה עם פוקוס אוטומטי ופלאש LED כפול (לצערנו לא פלאש קסנון), מתמודדת היטב עם צילומים במקומות חשוכים וסגורים. כמו כן, עדשת המצלמה, כמו מספר מכשירים נוספים של נוקיה שייכת לחברת קרל זייס, אשר באמצעותן התמונות יוצאות נקיות וחדות יותר.

מצלמת הסטילס לא כוללת יכולות זיהוי חיוך או מצמוץ, אבל היא מציעה לכם שיטת צילום תמונות פנורמיות בצורה אוטומטית והדבקת המיקום הגיאוגרפי שלכם. כמו כן, איכות הווידיאו הייתה טובה, אבל במקומות סגורים, היה גירעון קל בתמונה.

עיצוב: ה-N86 מעוצב במראה סליידר הנפתח לשני כיוונים; צד אחד לפתיחת מקשי הספרות וצד שני כפתורים לשליטה ביכולות המדיה שלו. כמו כן, למכשיר יש גם רגלית אחורית, המאפשרת להניח אותו במצב רוחבי לצפייה בסרטונים, באמצעות מסך ה-2.6 אינץ' החביב והקטן שלו. פתיחת הרגלית תהפוך את המסך למצב רוחבי ותזניק את גלריית התמונות והווידיאו. שימוש באפליקציית יו טיוב הפנימית של המכשיר, תאפשר לכם לצפות בצורה הזו בקליפים.

יכולות אחרות של המכשיר כוללות: חיבור לאינטרנט אלחוטי, GPS, זיכרון פנימי של 8 ג'יגה פלוס חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון עד 16 ג'יגה. כמו כן, לדגם הזה יש גם דפדפן אינטרנט מוצלח ומהיר.

בעיות: אחת הבעיות הקריטיות שעברנו עם הדגם הזה היא איכות הקליטה, בדומה למספר מכשירי נוקיה אחרים שבדקנו בחודשים האחרונים. משדר הרדיו של הטלפון היה באיכות נמוכה ואנחנו התקשינו לעיתים קרובות לקבל קליטה במכשיר, כך שחלק מהזמן שיחות לא הגיעו אלינו או ששיחות אחרות התנתקו. הדבר התרחש רק במקומות בהם יש קליטה נמוכה, למשל, בתוך מבנים. כאשר לקחנו מכשיר של חברה אחרת באותו מקום, לא היו ניתוקי שיחות. כמו כן, ה-N86 הכריח אותנו לא מעט פעמים, לבצע אתחול מחדש שלו, בשביל שהוא יעבוד בצורה תקינה.

מחיר באורנג': 3,564 שקל (או 99 שקל כפול 36 חודשים), מחיר בסלקום: 3,382 שקל (או 99 שקל כפול 36 חודשים). המחיר בסלקום כולל את יישום הניווט - נוויגייטור בחינם לשלוש שנים.

בשורה התחתונה, ה-N86 מציע מצלמה מצוינת והמון יכולות, אבל הבאגים שלו קצת מעצבנים.

N86-8MP