צה"ל יקצץ את צריכת הדלק של המכוניות הצמודות ב-10%

מקורות בצה"ל מסרו ל"גלובס" כי הצעד מהווה חלק מיוזמה רחבה יותר של צה"ל לבצע הפחתה של 10% בכלל תצרוכת הדלק של הצבא, שעלותה כמיליארד שקל בשנה

צה"ל הודיע אתמול (ד') לאנשי הקבע המקבלים רכב צמוד על תוכנית להפחתת צריכת הדלק של "הצי הלבן" ב-10%. מדובר בכלי רכב פרטיים שצמודים לקצינים וגם בכלי רכב יחידתיים, רכבי שירות וכדומה.

מקורות בצה"ל מסרו ל"גלובס" כי הצעד מהווה חלק מיוזמה רחבה יותר של צה"ל לבצע הפחתה של 10% בכלל תצרוכת הדלק של הצבא, שעלותה כמיליארד שקל בשנה. המקורות אמרו כי מדובר בצעד שהוא לא רק כלכלי אלא גם ערכי, סביבתי ויעיל ארגונית.

הצעד כולל בין השאר קיצוץ בנסיעות שאינן חיוניות באמצעות קיום שיחות ועידה בווידאו, הקמת "מאגר רכבים" יחידתי, הסעות הדדיות של קצינים שמסיעים זה את זה וצעדים נוספים. עם זאת, למפקדים יהיה שיקול דעת להעביר הקצאה של צריכת דלק מאנשי קבע שמתגוררים בסמוך לבסיסם לאנשי קבע שנזקקים לנסיעות ארוכות במהלך פעילותם.

צי כלי הרכב "הלבנים" של צה"ל מונה למעלה מעשרת אלפיםכלי רכב ועלות הדלק השנתית שלו נאמדת ב-350 מיליון שקל בשנה. הפיקוח יבוצע עד רמת המנכ"ל. יצוין כי צי הליסינג של צה"ל נחשב לאחד מבעלי הקילומראז' הממוצע הגבוה ביותר במשק הישראלי, עד כדי 30% יותר מהממוצע בציי הליסינג האזרחיים.