אופטימיות זהירה: מכירות השבבים עלו ב-5% בחודש אוגוסט

מכירות השבבים באוגוסט הסתכמו ב-19.1 מיליארד דולר - ירידה של 16.1% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ■ דויטשה בנק: "התחזית הראשונית שלנו למכירת שבבים לשנת 2009 נראית פסימית מדי"

מכירות השבבים העולמית בחודש אוגוסט הסתכמו ב-19.1 מיליארד דולר, ירידה של 16.1% בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה, לפי הנתונים שפורסמו אתמול(ו') על ידי איגוד יצרני השבבים (SIA). הירידה הזו נחשבת לירידה הקטנה ביותר, בהשוואה לחודשים מקבילים אשתקד, שנראתה השנה.

במחצית הראשונה של השנה, צנחו מכירות השבבים בממוצע חודשי של 26% בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד. בחודש יולי, מכירות השבבים בעולם ירדו ב-18.2% בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה.

אולם ללא ההשוואות לשנה שעברה, ניכר כי חל שיפור במכירות השבבים. המכירות באוגוסט עלו ב-5% בהשוואה לחודש יולי, אך כאמור הן עדיין נמוכות יותר בהשוואה לחודשים מקבילים בשנות קודמות. להערכת אנליסטים, נתון זה מצביע על סימני התאוששות בענף.

"אנו שומרים על אופטימיות זהירה. בשני החודשים הראשונים של הרבעון השלישי עלו ביותר מ-15% בהשוואה לאותה תקופה ברבעון השני", אמרה יועצת בכירה מבית השקעות Wedbush Morgan ללקחותיה.

הביקוש המוסדי למוצרים היי-טק עדיין לא התאושש מהצניחה בשנה שעברה. ביקוש הצרכנים למוצרים כגון netbooks עזרו לענף המחשבים האישיים. ישנם אנליסטים שמעריכים כי ההשקה המתקרבת של Windows 7 מבית תעלה את הביקוש למחשבים אישיים מאוחר יותר השנה.

רוס סימור מדויטשה בנק אמר כי בעקבות נתוני מכירות אוגוסט, התחזית הראשונית שלהם למכירת השבבים העולמית לשנת 2009 "נראית פסימית מדי". האנליסטים של דיוטשה חזו כי מכירות בענף השבבים ירדו ב-20% השנה, אך כנראה החודשים הבאים ישפרו את ההשוואה.