אפריקה שוב נפגעת ברוסיה: קניונים נפתחים בתפוסה חלקית

"סיינט פטרסבורג טיימס" מדווח על קשיים בהם נתקלים יזמים שבקושי מצליחים להשכיר מחצית משטחי המסחר שבנו ■ גורם באפי פיתוח: "אם מספר השוכרים נמוך מרמה מסוימת, זה בלתי אפשרי לפתוח את מרכז הקניות"

"סיינט פטרסבורג טיימס" דווח ביום ו' האחרון כי משבר הנדל"ן ברוסיה מעמיד יזמים בדילמה קשה האם לפתוח מרכזי קניות לאחר שבנייתם כמעט והושלמה או להקפיא את הפרוייקט נוכח רמה נמוכה של חוזי שכירות.

Murat Gursei מאפי פיתוח, חברה בת (72%) של אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, אמר כי: "אם מספר השוכרים נמוך מרמה מסוימת, זה בלתי אפשרי לפתוח את מרכז הקניות כיוון שאז הוא יחשב לכישלון וה-50% הנותרים של שטח פנוי יושכרו בחינם. מבחינת אפי פיתוח בקניון Mall of Russia רמת הסף האמורה היא 80% מהשטח".

מבחינת הצרכן הרוסי הממוצע, הקונים עוברים מחנויות היוקרה לחנויוית הזולות יותר. בקניונים רבית שעתידים להיפתח או שכבר נפתחו קיימת תפוסה חלקית בלבד וגם לגבי השוכרים שנותרו רמת הוודאות נמוכה.

אפי פיתוח היא חברה יזמית ומרכזת את הפעילות של אפריקה ישראל ברוסיה. לאחר תאריך סיום הדוחות לרבעון השני של השנה, החברה מכרה את פרויקט Kossinskaya שנקנה ב-2007 כשהיה בשלבי הקמה תמורת 195 מיליון דולר, פרמיה של 44.2 מיליון דולר לעומת שווי הנכס בספרים. במרבית הפרויקטים של החברה יש האטה או הקפאה.

פרויקטים אחרים של אפי פיתוח ברוסיה הם: Tverskaya, Moscow City, Ozerkovskaya ו-H2O.