הצעה: ריבית על משכנתאות בדירות עד מיליון שקל תוכר לצורכי מס

לפי בדיקת התאחדות הקבלנים, אישור ההצעה של ח"כ יואל חסון עשוי להביא לחיסכון של כ-500 שקל למשפחה בחודש

האם בקרוב תכיר המדינה בהחזר הריבית על המשכנתאות כהוצאה מוכרת לצורכי מס? ח"כ יואל חסון (קדימה) יגיש היום (א') הצעת חוק המאפשרת הכרה בריבית על המשכנתאות כהוצאה מוכרת, מה שעשוי להביא לחיסכון של כ-500 שקל למשפחה בחודש, לפי בדיקה שערכה התאחדות הקבלנים.

מנגנון הטבות ההכרה במס עובד ברוב המדינות המפותחות, כגון איטליה, אירלנד, ארה"ב, בלגיה, דנמרק, הולנד, יוון ונורווגיה. יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שמוגשת הצעת חוק כזו, ובפעמים הקודמות נכשלו הצעות דומות עקב התנגדות נחרצת של משרד האוצר.

התנאים לקבלת הטבות במס מהחזרי תשלומי הריבית על המשכנתאות הותאמו כך שההצעה אמורה לסייע בעיקר לזוגות צעירים ולשכבת הביניים, שכן ההטבה תינתן לרוכשי דירות במחיר שלא יעלה על מיליון שקל וכי ההלוואה לא תהווה יותר מ-80% מערך הדירה. כמו כן, ההטבה תינתן למי שלילדיו טרם מלאו 18 שנה.

"הצעת החוק הזו, שעברה קריאה טרומית בכנסת הקודמת בתמיכת הליכוד ובתמיכת קדימה, יש לה הזדמנות לעבור גם בכנסת זו", אמר חסון. "זהו צעד משמעותי המסייע לזוגות צעירים ברכישת דירתם הראשונה. זו הצעת חוק שמקדמת ומסייעת לשכבות הביניים, מעודדת צמיחה ובעיקר מעלה את הסיכוי של הזוגות הצעירים לרכוש דירה בישראל".