הבנק המרכזי של סין מאותת על המשך התמריצים הפיננסיים

כלכלן בכיר בגולדמן זאקס: "היקף מתן ההלוואות בסין יצטמצם במהלך החודשים הקרובים" ■ היצע הכסף (M2) בסין גדל ב-28.5% באוגוסט ■ הבנקים בסין הגדילו את מתן ההלוואות ל-410.4 מיליארד יואן באוגוסט מ-355.9 מיליארד יואן ביולי

בכיר בבנק המרכזי של סין (PBOC), יי גאנג אמר כי התחזקותו של שוק ההלוואות הסיני לא צריכה לעורר דאגות ובסופו של הוא יגיע לאיזון. הדבר מרמז על כך שהבנק המרכזי של סין אינו מתכוון לסיים את תוכנית התמריצים הכלכלית בטווח המיידי.

"אני חושב שבסופו של דבר, שוק ההלוואות יגיע לאיזון בר קיימא", אמר יי גאנג בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" באיסטנבול, טורקיה, היכן הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) עורכים פסגה שנתית.

ההלוואות החדשות בסין עלו באופן מפתיע באוגוסט והיצע הכסף (M2) עלה בשיעור שיא, כשהם מתדלקים את הצמיחה בסין שהאטה בשנה שעברה לקצב הגידול האיטי ביותר מזה כעשור.

הבנקים בסין הגדילו את מתן ההלוואות ל-410.4 מיליארד יואן באוגוסט מ-355.9 מיליארד יואן ביולי ו-271.54 מיליארד יואן בחודש המקביל אשתקד. והבנק המרכזי של סין מסר ב-10 לספטמבר כי היצע הכסף (M2) גדל ב-28.5% באוגוסט.

"הסינים הם אמנים בכל מה שקשור ליציאה וכניסה מצעדי התערבות שונים", אמר ג'ים או'ניל, כלכלן בכיר בגולדמן זאקס אונ'יל מעריך כי היקף מתן ההלוואות בסין יצטמצם במהלך החודשים הקרובים. "הם יכולים לתת שיעורים לבנקים מרכזיים רבים אחרים".

נזכיר כי ב-30 לספטמבר, ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, אמר כי סין תשיג "צמיחה יציבה במהירות יחסית למדינות אחרות ותתרום להתאוששות העולמית באמצעות מדיניות יציבה וארוכת טווח".