המניות המקומיות מצמצמות הפער

בסיום שבוע המסחר המקוצר התשואה השבועית של מדד כחול-לבן הייתה גבוהה פי 2.5 מזו של מדד נדל"ן 15 הבורסאי, וגם הפער בין השניים מתחילת השנה כמעט והתאפס

הזמן אומנם היה קצר בשבוע המסחר שחלף, אבל המלאכה ללא ספק הייתה מרובה - ויעידו על כך שלל החדשות של מניות מדד נדל"ן כחול לבן השבוע. בסיומו התשואה השבועית של המדד הייתה גבוהה פי 2.5 מזו של מדד נדל"ן 15 הבורסאי, וגם הפער בין השניים מתחילת השנה כמעט והתאפס.

מגדל המשיכה לבחוש בקלחת הנדל"ן ולאחר שאפריקה נכסים השלימה את ההקצאה הפרטית (בעיקר לאפריקה ישראל) מחד ודיווחה על החשיפה שלה לחברה האם מאידך, חדלה מלהיות בעלת עניין. במקביל, השלימה מגדל מהלך להפיכתה לבעלת המניה השנייה בגודלה באמות, עם אחזקה של 16.8% בסך הכל, מרביתם הוקצו לחשבון הנוסטרו שלה השבוע. עד סוף השבוע טיפסה מנית הנדל"ן לשער הגבוה ב-0.7% משער העסקה. מגדל מנהלת מו"מ להשקעה גם בחברות הבנות הפרטיות של אזורים הפועלות בישראל ומחזיקה כ-4% מבריטיש ישראל - שתיהן נציגות המדד.

נכסים ובנין מתכוונת לרכוש את מטה בנק HSBC בניו יורק בחלקים שווים עם קונצרן כור, תמורת 330 מיליון דולר. הבניין ידרוש השקעה של 18 מיליון דולר נוספים וכ-42% מהכנסות שכר הדירה מובטחים בשלב זה לשנה ראשונה בלבד, עם אופציה להארכה. במקביל, אישרה אסיפת בעלי המניות הזרמת 100 מיליון דולר לפרויקטים בלאס וגאס, שאינם כוללים את הפלאזה (ארז וולברג)