מיפ TV: פסטיבל הטלוויזיה יעמוד בסימן הפקות בסיכון נמוך

בעולם כבר יוצאים מהמשבר הכלכלי, אבל פסטיבל הטלוויזיה מיפ שייפתח מחר בקאן עדיין מחפש הפקות זולות ■ ארמוזה פורמטס וענני תקשורת יציגו בפסטיבל פורמטים וסדרות חדשות

פסטיבל מיפ TV ייפתח מחר (ב') בעיר קאן בצרפת ויעמוד בסימן הפקות בסיכון נמוך, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. בפסטיבלים האחרונים נידונו סוגיות באשר להשלכותיו של המשבר, ומחר (ב') ייחשפו הבאים לפסטיבל לפורמטים המתאימים גם לתקציבים נמוכים יותר.

מהזווית הישראלית ניתן למנות את גופי השידור הישראלים: yes, HOT, קשת, רשת, ערוץ 10 והערוץ הראשון, ששלחו לפסטיבל נציגים בכירים במטרה לאתר את הפורמט הבא שיתאים לשוק הישראלי.

מהצד השני, חברות התוכן דורי מדיה וענני תקשורת, ואבי ארמוזה, הבעלים של ארמוזה פורמטס, באו בעיקר למכור.

לדברי ארמוזה, "עקב המצב הכלכלי, אנחנו משווקים פורמטים בסיכון הפקה נמוך - 'stand alone episode', כאלה שההשקעה אינה מראש לעונה שלמה אלא לפרק אחד".

ארמוזה אומר ל"גלובס" כי את הבשורה הזו יסביר בפאנל בו הוא משתתף, העוסק בנושא "איך מגיעים לדבר הבא". הוא מביא כדוגמה שני שעשועונים חדשים: "גן-עדן או מקום אחר" ו"פאני סייד אפ" (תחרות מספרי סיפורים) וכן תוכנית שידוכים מבדרת בשם "באז אוף" (השם העברי: "יש עוד אלף כמוך").

ארמוזה מציין כי מתוך קטלוג בן 30 פורמטים שהוא מציג בפסטיבל, 5 מתוכם חדשים לגמרי ומשווקים לראשונה. במקביל הוא ימשיך בשיווק פורמטים אחרים, ביניהם כאלה ששודרו בישראל, כמו הדרמה "לאהוב את אנה".

הלייף סטייל לא נפגע

ענני תקשורת יתמקדו במכירת תוכניות לייף סטייל, תחום שלדברי גורם בחברה אינו מושפע מהמשבר ואינו תלוי תקופה זו או אחרת. מאז הפסטיבל האחרון, אומרים בענני תקשורת, 4 סדרות לייף סטייל שצילמה החברה נמכרו לשידור ב-10 מדינות באמצעות חברת ההפצה הבינלאומית GRB, עמה חתמה על הסכם התקשרות לפני כשנה.

הסדרות הן "מקומות להיות בהם" - סדרה העוסקת ביעדים מיוחדים אשר צולמה ברחבי העולם. הסדרה השנייה היא "דואט" (Duet), בהנחיית השפית הבינלאומית רימה אולברה, אשר כל פרק בה צולם ביעד אחר ברחבי העולם. הסדרה השלישית היא "שווקים" (Market value), בהנחיית השחקן ישי גולן, העוסקת בשווקים ברחבי העולם, והסדרה הרביעית הינה סדרה רוחנית בהגשת איריס הוד בשם "מפגשים משני חיים" (Life changing experiences).

בראש המשלחת עמוסת המשתתפים יעמדו מנכ"ל ענני תקשורת, אודי מירון, וסיגל שלדג, מנהלת התחום הבינלאומי של החברה.