הפעמונים מצלצלים לספרים האלקטרוניים: צפויה קפיצה במכירות חג המולד

היקף המכירות של קוראי הספרים האלקטרוניים ייחשב בחג המולד הקרוב גם כמדד לפוטנציאל ההצלחה של מחשבי הלוח של חברות דוגמת אפל ומיקרוסופט, שספקולציות סביב מועד יציאתם לשוק מועלות בזמן האחרון

מכשירי הספרים האלקטרוניים הם אחת הבחירות הפופולריות ביותר למתנה בחג המולד הקרוב. היקף המכירות של קוראי הספרים האלקטרוניים הללו ייחשב בחג הקרוב גם כמדד לפוטנציאל ההצלחה של מחשבי הלוח של חברות דוגמת אפל ומיקרוסופט, שספקולציות סביב מועד יציאתם לשוק מועלות בזמן האחרון.

הודות לירידה מתמשכת במחירים ולהיצע גדל והולך של ספרים אלקטרוניים להורדה, עשויים להפוך קוראי הספרים האלקטרוניים, בדומה לנגני ה-MP3, לגאדג'ט פופולרי במיוחד, המיועד לא רק לחובבי הקריאה.

במאי שעבר העריכה חברת מחקרי השוק פורסטר כי מספר קוראי הספרים האלקטרוניים שיימכרו השנה בארה"ב יהיה כ-2 מיליון. כעת כבר ברור כי נתוני המכירות יהיו גבוהים בהרבה מתחזית זו.

שוק קוראי הספרים האלקטרוניים עודנו קטן יחסית. לשם השוואה, מספר נגני המוזיקה הניידים שיימכרו השנה עתיד לעמוד על 225 מיליון. "יותר אנשים עדיין מעדיפים לקרוא ספרים על-גבי מכשירי ה-iPod Touch שלהם וה-iPhone מאשר על קוראי הספרים האלקטרוניים של אמזון ושל סוני גם יחד", אומרת האנליסטית שרה רוטמן מפורסטר.

שוק קוראי הספרים האלקטרוניים, בו שולטים הקינדל של אמזון וה-eReader של סוני, הולך והופך תחרותי כשיצרניות נוספות מצטרפות למרוץ. חברת iRex עומדת לשווק קורא ספרים שיופץ ברשת הקמעונות בסט-ביי, וגם ASUS הטייוואנית, חלוצת הנטבוקים, תשיק בקרוב קורא ספרים אלקטרוני מתוצרתה.

לעת עתה, האנליסטים מעריכים כי קוראי הספרים האלקטרוניים ימשיכו לקרוץ לפלח שוק מסוים, בהבטיחם חווית קריאה המשתווה ואף עולה על זו של ספרי הדפוס. עם זאת, האנליסט רוס רובין מחברת מחקרי השוק NPD מציין כי "יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות עם קוראי הספרים האלקטרוניים, ועם התפתחות הטכנולוגיה נראה יותר ויותר שימושים עבורם".