נתונים מרגיעים ממגזר השירותים הבילו את אירופה לעליות

אסיה ננעלה במגמה מעורבת - טוקיו ירדה ב-0.6%, הונג-קונג עלתה ב-0.3% ■ סקטור השירותים בבריטניה רשם עלייה ל-55.3 נקודות, מעל התחזיות ■ חולשה במניות הנפט באירופה

בורסות אירופה נסגרו היום (ב') בעליות שערים אותן הובילו מניות הבנקים ורשתות השיווק. השוק האירופי הושפע מהפירסומים בארה"ב לפניהם עלה מדד מנהלי הרכש לראשונה מזה שנה מעל ל-50 נקודות מה שמצביע על התרחבות בפעילות הכלכלית במגזר השירותים בארה"ב. נתון זה הצטרף לנתון חיובי מאותו מיגזר שפורסם היום בבריטניה שם עלה המדד ל-55.3 נק'.

מניות יצרניות הנפט דוגמת BP ורויאל דאץ' של משכו את השוק למטה עקב חולשת מחירי הנפט.

מדד סקטור השירותים הבריטי בספטמבר רשם את העלייה החזקה ביותר מזה שנתיים ל-55.3 נקודות. צפי האנליסטים עמד על קריאה של 54.4 נקודות. נזכיר, כי כל עלייה מעל 50 נקודות מסמנת התרחבות כלכלית.

"המשך ההאצה בצמיחת סקטור השירותים מבורכת לאור החולשה במדדי סקטורי הייצור והבנייה בחודש ספטמבר", אמר פול סמית', כלכלן ב-Markit Economics.

פוטסי 100 קאק 40 דאקס 30

אסיה ננעלה במגמה מעורבת

שוקי אסיה ננעלו היום ביום הראשון של שבוע המסחר במגמה מעורבת לאחר אכזבה מנתוני התעסוקה בארה"ב ביום ו' האחרון - נתונים אשר שלחו את שוקי אירופה וארה"ב לירידות שערים בסוף השבוע.

"משקיעים בשוקי המניות הגלובאליים ישקיעו זמן בתקופה הקרובה בלהתאים את הציפיות שלהם להתאוששות הכלכלית", אמר הבוקר הו טאה-דונג מטאורוס השקעות בסיאול. " עם זאצ, כל עוד קובעי המדיניות לא מושכים עדיין את תוכניות התמריצים, המומנטום החיובי צפוי להמשיך", הוסיף טאה-דונג.

ברקע המסחר, ניצבים דבריו של ד"ר דום, נוריאל רוביני, שאמר אמש בכנס המטבע באיסטנבול כי "השווקים עלו יותר מדי, מוקדם מדי ומהר מדי". להערכתו שווקי המניות והסחורות עלולים ליפול בחודשים הקרובים כאשר ההאצה בקצב ההתאוששות הכלכלית - תאכזב את המשקיעים.

ניקיי 225 הנג-סנג קוספי אוסטרליה

ביפן, מניות הצריכה סיפקו תמיכה לשוק לאחר שהמשקיעים "אספו מהרצפה" מניות חבוטות. בין העליות הבולטות: Aiful ו-Takefuji. מניית Fast Retailing זינקה לאחר שהחברה דיווחה ביום ו', לאחר הסגירה, כי מכירותיה בחודש ספטמבר בחנויות הזהות זינקו ב-31.6% בהשוואה לספטמבר אשתקד.

בסיאול ננעל יום המסחר בירידות שערים לאחר שהמשקיעים שקלו את השלכות דו"ח התעסוקה האמריקני לאחר שהשוק הקוריאני היה סגור ביום ו' האחרון. מניית חברת יונדאי עלתה לאחר שדיווחה על זינוק של 27% במכירות באמריקה בחודש ספטמבר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.