אי.די.בי רוכש את בניין HSBC תמורת 330 מיליון ד'

לאחר שביולי התפוצצה עסקת מתחם ברודגייט בלונדון, חתמו הלילה החברות כור ונכסים ובנין, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, על רכישת הבניין הראשי של בנק HSBC בניו יורק

לאחר שביולי התפוצצה עסקת מתחם ברודגייט בלונדון, אותו הייתה אמורה לרכוש אי.די.בי עם חברת הביטוח הראל, חתמו הלילה החברות כור נכסים ובנין, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, על רכישת הבניין הראשי של בנק HSBC בניו יורק תמורת 330 מיליון דולר. רכישת הבניין תהיה בשיטת Sale and Leaseback, בה מתחייב המוכר לשכור את הנכס מהרוכש לתקופה ארוכת טווח. מחיר הרכישה - כ-4,200 דולר למ"ר, נחשב זול יחסית.

העסקה הראשונה של אי.די.בי בניו יורק, שנחתמה הלילה, מגלמת תשואה של 7.5%-8% בשנה הראשונה. אי.די.בי מתעניינת בעסקה כבר מחודש יולי, לאחר שאיש העסקים זיל פלדמן, בעל השליטה בפולאר השקעות, הביע אף הוא עניין בעסקה.

הסכמי השכירות מול HSBC נכנסו לתוקף במועד החתימה. לפי ההסכמים, כמעט כל שטח הבניין יושכר לבנק לתקופה של 10 שנים, ואילו כ-27 אלף מ"ר, בקומות העליונות, יושכרו לו ל-12 חודשים, עם אופציה ל-10 שנים נוספות לגבי חלק מהקומות.

בשנת השכירות הראשונה ישלם HSBC כ-45 מיליון דולר על השטחים המושכרים, מתוכם כ-19 מיליון דולר בגין הקומות העליונות. בדיווח לבורסה ציינה אי.די.בי כי לאחר ש-HSBC יפנה חלק משטחי הבניין, בכוונתה להשכירם.