היוצרים למשרד המשפטים: לא לבצע שינויי חקיקה לטובת ערוץ 10

במכתב חריף למשרד המשפטים טוענים היוצרים כי עמדת המשרד עשויה להוות "הכשר" למחיקת חובות עבר ■ במקביל הועלתה אפשרות לפיצול ערוץ 10 לשתי זכייניות שונות, אך בערוץ 10 וברשות השנייה שוללים זאת

מטה מאבק היוצרים שלח הבוקר (ב') מכתב למשרד המשפטים, בו מעלים היוצרים את החשש כי המשרד יבצע שינויי חקיקה נוספים שייטיבו עם ערוץ 10 על חשבון חובותיו הקודמים.

כזכור, ביום חמישי האחרון פירסם משרד המשפטים חוות-דעת, לפיה ההסדר המתגבש בין הרשות השנייה והממשלה לבין ערוץ 10 הוא בעייתי מבחינה משפטית, כיוון שעבר את פרק הזמן שנקבע לפי התקנות לקביעת הארכת הזיכיון לישראל 10.

עו"ד אמיר רוזנברג, בא-כוחם של היוצרים, כתב במכתב למשרד המשפטים כי "מרשיי מודים לך על התייחסותך למכתבנו מיום 16.9.09 בעניין חובתה של הרשות לקבל החלטה בכל הנוגע לערוץ 10. יחד עם זאת, מרשיי קראו בדאגה מסוימת את סעיף 8 למכתבך. ניסיון העבר מלמד את מרשיי כי אופן הניסוח של סעיף זה, כפי שהוא מופיע במכתבך הנ"ל, מהווה מתן 'הכשר' להליכי חקיקה שמטרתם מחיקת חובות עבר (ככל שהם חלק מההסדר מול הערוץ)".

עוד נכתב כי "חשיבותה של סוגיה זו אינה נוגעת אך ורק לערוץ 10, אלא גם ליחסים מול כלל גופי השידור בעתיד, אשר עשויים לראות בהתערבות המחוקק בעניין ערוץ 10 זרז לאי-עמידה במחוייבויות השוטפות שלהם עצמם, מתוך מחשבה כי ממילא הנושא יתוקן בחקיקה. מרשיי סבורים כי נכון יהיה להבהיר כי אין במכתבך תמיכה ו/או הכשר לסילוק חובות עבר בדרך של חקיקה".

מחפשים פיתרון

גורם במשא-ומתן עם ערוץ 10 התייחס למכתב, ואמר כי נוסח סעיף 8 במכתב של משרד המשפטים הינו נתון שהערוץ עשוי לנסות ולהיאחז בו, ואולי אף להקשיח עמדותיו.

הגורם מוסיף כי "יש בזה בעייתיות, זה בערך כמו לתפור חליפה לאסיר. היו 4-5 שינויי חקיקה ספציפיים לערוץ 10. לשנות חקיקה עבור זכיין אחד? בשביל מה יש חוק? המכתב מדבר על כך במפורש: מהי המהות של הוראות החוק אם משנים אותן בשביל למנוע הפרה בדיעבד, לכסות על הפרה?".

עוד נודע ל"גלובס" כי הצעה שככל הנראה נבחנה בשבוע האחרון למציאת פיתרון למבוי הסתום אליו נקלע המשא -מתן להסדר עם ערוץ 10, היא פיצול ערוץ 10 לשתי זכייניות מפעילות. בערוץ 10 שוללים כי הועלתה מצדם כוונה כזו.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "אופציה של פיצול אינה עומדת על הפרק. החוק קבע זכיין אחד, ואנו נפעל על-פי החוק".