שפעת החזירים: מחצית מהחולים שאושפזו בטיפול נמרץ - מתו

החורף בפתח, והחששות מפני התגברות שפעת החזירים מתחילים להתממש ■ משרד הבריאות מפרסם היום נתונים מדאיגים, לפיהם חלה עלייה דרמטית במספר מקרי ההידבקות במחלה

החששות וההערכות בדבר התגברות של שפעת החזירים לקראת החורף - נראות בינתיים מוצדקות: בימים האחרונים חלה עלייה דרמטית במספר החולים בשפעת. יחד עם זאת ועל אף הנתון המדאיג הזה, החיסונים בינתיים עוד לא מגיעים ונראה שייקח עוד חודשים עד שנזכה לראותם ולהתחסן.

יממה בלבד אחרי שחולה נוספת צעירה ובריאה מתה מהמחלה, משרד הבריאות מפרסם אחר הצהריים נתונים מטרידים בהחלט שנוגעים למספרם של החולים, ובעיקר בדבר מקרי המוות מהמחלה: כמעט מחצית מהחולים בישראל שאושפזו בטיפול נמרץ לאחר שנדבקו - מתו.

67 חולים שנדבקו אושפזו במחלקות טיפול נמרץ השונות ברחבי הארץ - 30 מהם נפטרו. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכמעט כל החולים שמתו - 26 במספר, היו חולים גם במחלות רקע מאוד קשות. המשמעות: אין וודאות שהם אכן מתו משפעת החזירים H1N1.

עשרות אלפי ישראלים לא יודעים שחלו במחלה

בנימה קצת פחות מדאיגה, יודגש כי רוב החולים במחלה הם בעצם במצב קל ומבריאים די מהר. המספר הרשמי של החולים בישראל הוא 3,833 - כלומר מספר האבחונים הרשמי של השפעת. אלא שבגלל שכבר לא שולחים חולים לבדיקות מעבדה, ההערכה היא כי מספר הנדבקים בארץ הוא מספר גדול בהרבה - עשרות אלפים אנשים שנדבקו. כמעט כולם במצב קל ומחלימים מהר, וללא ספק, ישנם כאלו שחלו במחלה והחלימו והם אפילו אינם מודעים לכך.

כולם מחכים כבר לחיסונים, אבל ייקח לפחות חודש עד חודשיים עד שהם יגיעו לישראל. בשלב ראשון, במהלך החודשיים הראשונים, הם יינתנו רק לקבוצות הסיכון - נשים בהריון מתקדם, קשישים וחולים. רק אחר כך שאר האוכלוסייה תוכל לקבל את החיסון. לאחר תחילת החיסונים, מימדי התמותה מהמחלה צפויים לרדת בעשרות אחוזים.