מכשירי הניווט החדשים: ה-QUE מנצח את Mio בזכות תוכנת iGO amigo

"גלובס" חיפש את דרכו עם שני מכשירי הניווט החדשים: Mio עם תוכנת Spirit ו-QUE עם תוכנת iGO amigo ■ הדגם של QUE התגלה כידידותי ונוח יותר - פחות בזכות המכשיר ויותר בזכות התוכנה

יצרני תוכנות ומכשירי הניווט גילו בחודשים האחרונים כי קהל היעד שלהם כבר מזמן אינו רק משוגעים לגאדג'טים או נהגי מוניות. מדובר בקהל גדול בהרבה, שפשוט רוצה לדעת איך להגיע עם הרכב שלו ליעד המבוקש בלי לפתוח מפה. על השינוי בתפיסה אחראית ככל הנראה ירידת המחירים של מכשירי ה-GPS, לצד ההחדרה של תוכנות הניווט הסלולריות לרוב הטלפונים שיוצאים היום.

חברת Mio וחברת Nav N Go - שתי החברות שמוצריהן הם המובילים בארץ - השיקו תוכנות ניווט חדשות המתפארות בפשטות שלהן וביכולתן להציע למשתמשים הטכנופובים ידידותיות שהם עדיין לא הכירו.

המותג Mio (מבית חברת מיטק) מייצר גם את המכשיר עצמו וגם את התוכנה - Spirit. לעומתו, iGO, השייכת לחברת Nav N Go הישראלית, היא תוכנת ניווט הפועלת על מספר רב של מכשירים היוצאים תחת חברות מדבקה שונות בארץ.

במקרה זה בדקנו GPS של חברת QUE, שעליו מותקנת תוכנת iGO amigo. ההבדל העיקרי בין שני המוצרים מתבסס על ממשק התוכנות ועל איכות החומרה של מכשיר הניווט.

לרגל השקת המוצרים החדשים, ולאור העובדה ששוק מכשירי הניווט בארץ מתבסס כמעט במלואו על שני מוצרים בודדים - Mio ו-iGO - ניסה "גלובס" להגיע מנקודה זהה ליעד זהה בעזרת שניהם. ההשוואה גילתה כי שני הדגמים שופרו ביחס לקודמיהם, ונראה כי היום כל משתמש יוכל להשתמש במכשירי הניווט החדשים.

המסקנה שלנו: שתי התוכנות ידידותיות מאוד, אבל ה-iGO amigo, בשילוב דגם ה-QUE, נותן היום את הפיתרון המוצלח והמתקדם.

moov S555 Mio עם תוכנת Spirit

MIO

* ממשק: לפני מספר שבועות הושקה בארץ סדרת Moov החדשה של Mio. דגם S555 כולל את תוכנת הניווט האחרונה של החברה - Spirit.

התוכנה החדשה כוללת, לטענת החברה, ממשק המקצר ב-50% את מספר ההקלקות הנדרשות לכל פעולה ומנגנון חיפוש חכם המאפשר חיפוש של רחוב או נקודת עניין לפי חלק מהמילה.

כמו כן, מנגנון החיפוש כולל תוכנת זיכרון והשלמת כתובות המקצרת משמעותית את זמן חיפוש הכתובות.

במבחן התוצאה, חיפוש הכתובות שופר בעיקר משום שאפשר להכניס את היעד המבוקש בשורת חיפוש אחת ולא במספר שורות (כמו: עיר, רחוב ומספר בית). קשה להגיד שהרגשנו הבדל משמעותי במספר ההקלקות שנדרש לנו כדי להתחיל לנסוע ליעד המבוקש.

ל-Spirit נוסף גם מצב "חקירה", המאפשר למשתמש לדעת איפה יש כספומט באזור שבו הוא נמצא, והיכן תחנת הדלק או המסעדה הקרובה.

* גרפיקה: עיצוב המפות שונה, כך שהן מקבלות מראה נקי וברור יותר ואפשרות לבצע סימולציה למסלולי נסיעה במהירויות שונות לפני שמבצעים את המסלול עצמו. הבעיה היחידה היא שהמראה הנקי הזה כולל רק 1,200 בניינים בתלת-מימד (למשל קניון עזריאלי או תחנות-דלק) ולא תלת-מימד מלא כמו ב-iGO.

* חומרה: Mio הוסיפה בדגם הזה גם כפתור ייעודי המחזיר את המשתמש לעמוד הראשי. הכפתור שימושי מאוד כאשר רוצים לחזור לתפריט הראשי במהירות, אולם הבעיה העיקרית היא במיקום שלו - בצד השמאלי העליון של המסך. מכיוון שהוא מאוד רגיש למגע, כאשר תחזיקו את המכשיר בשתי הידיים ולא על זרוע השמשה, תלחצו עליו כל הזמן בטעות. הדבר מאוד מתסכל כאשר מנסים להכניס כתובת ונזרקים לעמוד הראשי.

* מסך: 4.7 אינץ'. איכות המסך סבירה, אך איכות המגע בינונית. הבעיה העיקרית היתה שלעתים היינו צריכים ללחוץ יותר מפעם אחת על כל פעולה כדי שזו תיקלט במכשיר.

* זמן ההפעלה: זמן ההפעלה של התוכנה הוא 20 שניות, זמן מהיר מאוד לעומת ה-iGO amigo (הרחבה בהמשך).

* דיבורית: ב-S555 תוכלו למצוא גם דיבורית בלוטות' פנימית, המאפשרת להתחבר עם הסלולרי ולהשתמש בו כדיבורית. בבדיקה שלנו, בביצוע סינכרון עם מכשיר נוקיה מדגם N86 כל אנשי הקשר עברו בצורה חלקה ל-Mio, מה שאפשר לנו לבצע חיוג ישירות מספר הטלפונים באמצעות מכשיר הניווט, מבלי שנצטרך לזכור מספרים. הבעיה היחידה היא שהרמקול לא סיפק עוצמת שמע טובה, כך שבקושי יכולנו לשמוע את האדם איתו אנו משוחחים בצורה סבירה. לעומת זאת, לא היו לנו תלונות על איכות המיקרופון.

* בשורה התחתונה: תוכנת הניווט החדשה של Mio היא בהחלט קלה לשימוש, אולם היא מאוד משעממת בעין לעומת ה-amigo. חיסרון מהותי הוא ממשק המגע של המכשיר, שסבל מבעיות.

QUE NQ500 עם תוכנת iGO amigo

que_NQ200

תוכנת הניווט האחרונה מבית Nav N Go היא amigo iGO, שנועדה, לדברי החברה, ללקוחות שעד היום לא השתמשו במכשירי GPS וזה המוצר הראשון שהם נוגעים בו.

* ממשק: ממשק התוכנה בנוי בצורה פשוטה מאוד. בעמוד הראשי תמצאו 3 אייקונים גדולים: יעד, המסלול שלי ועוד. לחיצה על היעד תציג בפניכם את היעד שאתם רגילים לנסוע אליו באותה שעה ויום. למשל, בבוקר היא תציע לכם את מקום העבודה, ואחר-הצהריים את הכתובת של הבית.

תוכלו לחפש כתובת, והתוכנה תלמד את ההעדפות שלכם. למשל, אם תקישו אות ראשונה של עיר, לדוגמה "ח" - התוכנה תעלה כאופציה ראשונה את העיר הגדולה ביותר באזור, במקרה זה "חיפה". אולם, לאחר שהתוכנה תלמד שאתם נוסעים דרך קבע ל"חדרה" - מעתה ואילך כאשר תקישו "ח", היא תבחר כאופציה הראשונה את "חדרה" ולא את "חיפה".

בניגוד ל-Spirit, שבו ממשק המגע סובל מאייקונים שמאלצים את המשתמש ללחוץ מספר פעמים כדי שהפעולה תיקלט, ה-amigo מציע אייקונים ומקלדת גדולה שמאפשרים את פעולות ההקשה בצורה נוחה מאוד.

* גרפיקה: בדומה ל-iGO 8, גם ה-amigo כולל ממשק תלת-מימדי מלא של כל מדינת ישראל. תוכלו לראות כל בית בצורה האמיתית שלו על גבי המסך. מלבד התלת-מימד, המשתמשים יכולים לבחור אייקונים ודמויות שונות בתור הסמן שלהם, כמו הולך רגל, אופניים ורכבים שונים, כך שהשימוש הופך מהנה יותר.

ל-amigo יש שני מצבים דומים למצב ה"חקירה" של ה-Spirit, המתריע על קרבת הכספומט או בית הקפה באזור. הראשון הנקרא "עזרה קרובה": מצב שאפשר להפעיל במהירות גם בזמן נהיגה (כאשר אתם עומדים ברמזור) ולהתעדכן ב-4 קטגוריות שונות: כספומטים, משטרה, מוסכים וקופות-חולים. המצב השני, בדומה ל-Mio, נותן קצת יותר חופש ונקרא "חפש מקומות". במצב הזה תוכלו לחפש מסעדות, תחנות-דלק, חניה ועוד אטרקציות סביב המיקום שלכם, סביב עיר מסוימת, לאורך המסלול או סביב היעד. לפי דעתנו, החיפוש כאן היה נוח יותר מזה של ה-Mio.

* חומרה: המכשיר לא כולל בתוכו התקן בלוטות', אך מציע יכולות של נגן מוזיקה. הבעיה הגדולה שלו היא זמן האתחול האיטי להחריד והלא עקבי. פעם אחת הוא נמשך שתי דקות ו-49 שניות, ופעם אחרת דקה ו-41 שניות. לא ברור לנו אם מדובר באיטיות של המכשיר או של תוכנת הניווט, אבל כדי לקצר את הפעולה הזו בכל פעם שאתם מחליטים לנווט, תוכלו להשאיר את התוכנה פתוחה ורק לסגור את ה-QUE.

* מסך: מסך 5 אינץ', גדול במקצת מזה של ה-Mio. מסך המגע פועל היטב, כך שהמכשיר קולט כל פקודה כבר בפעם הראשונה. המקלדת מרווחת, כך שניתן להכניס כתובות בקלות.

* דיבורית: אין.

* בשורה התחתונה: אין ספק כי ה-amigo יותר מהנה ונוח לשימוש מה-Spirit של Mio, אולם החומרה של ה-QUE פוגעת מעט בהנאה הסופית.