אזהרת רווח: בואינג תפחית מיליארד דולר ברבעון השלישי

זאת, על רקע עליית מחירי הייצור ותנאי השוק הקשים המשפיעים לרעה על תוכנית הייצור של מטוס ה-747-8 וגורמים לה לעיכוב של שנתיים וחצי ■ מניית החברה מאבדת במסחר המוקדם כ-2.7%

יצרנית כלי התעופה האמריקנית, בואינג פרסמה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט אזהרת רווח לפי תרשום החברה חיוב לאחר מס בסך כמיליארד דולר ברבעון השלישי על רקע עליית מחירי הייצור ותנאי השוק הקשים המשפיעים לרעה על תוכנית ה-747-8. מניית החברה מאבדת במסחר המוקדם כ-2.7%.

כ-640 מיליון דולר מסך החיוב משקף את ההערכות הגבוהות יותר ביחס לעלויות הייצור של מטוסי ה-747-8, גם בבואינג וגם אצל הספקיות שעובדות עימה בפרוייקט, זאת לאחר שבמהלך הרבעון השלישי בוצעו שינויים רבים לעומת התוכנית המקורית של המטוס.

יתרת החיוב בסך 360 מיליון דולר קשורה לתנאי השוק המאתגרים והחלטת החברה להמשיך את קצב יצור ה-747-8 בקצב של 1.5 מטוסים בחודש לאחר עיכוב של כמעט שנתיים וחצי בפרוייקט.

מאחר ופרויקט ה-747 מפסיד, העלויות המשוייכות לגורמים שצוינו לעיל ירשמו באופן מידי בדוחות הרבעון השלישי ויישויכו להכנסות שיווצרו בעתיד מהעברת המטוסים ללקוחות.

החברה מצפה כעת כי הטיסה הראשונה של ה-747-8 תתרחש בתחילת השנה הבאה כאשר במהלך השנה תבוצע תוכנית מבחני הטיסה, וכי ההעברה הראשונה ללקוח הראשון תתבצע ברבעון הרביעי של 2010.