רשות התעופה האזרחית: להגביל את טיסות אל-על בקו לאילת

ממליצה לשר התחבורה שלא לאשר לאל-על לטוס יותר מפעמיים ביום בקו נתב"ג-אילת - ורק 5 ימים בשבוע ■ בנוסף מומלץ כי אל-על לא תורשה לקבל כאמצעי תשלום עבור טיסה לאילת נקודות של מועדון הנוסע המתמיד

רשות התעופה האזרחית ממליצה לשר התחבורה, ישראל כץ, לא לאשר לחברת אל-על לטוס יותר מפעמיים ביום בקו נתב"ג-אילת - ורק 5 ימים בשבוע. כך עולה מנייר עבודה שהוגש על-ידי מנהל הרשות, גיורא רום, לכץ ולמנכ"ל משרדו, יעקב גנות, לפני מספר ימים.

נייר העבודה הוכן לבקשת השר לאחר שהאחרון הודיע כי בכוונתו לאשר לחברת אל-על לחנוך את קו הטיסות לאילת.

במסגרת נייר העמדה קובע רום כי אל-על לא תורשה לקבל כאמצעי תשלום עבור כרטיס טיסה בקו נתב"ג-אילת נקודות של מועדון הנוסע המתמיד שנצברו על-ידי לקוחותיה ברכישת כרטיסים בקווים הבינלאומיים של החברה. זאת, על מנת למנוע יתרון תחרותי בלתי הוגן של אל-על על פני ארקיע וישראייר, שאינן מפעילות מועדון נוסע מתמיד, ולכן נוסעיהן אינם צוברים נקודות.

בהתייחסו למחירי כרטיסי הטיסה לאילת (שחוסר התחרות בהם כביכול היה אחד מהנימוקים המרכזיים בהחלטה להעניק לאל-על את האישור לטוס בקו), ממליץ רום לקבוע מחיר מרבי אחיד לטיסות.

לדעת רום, המחיר צריך לעמוד על 377 שקל לכיוון למבוגר שאינו תושב אילת ו-224 שקל לילד שאינו תושב אילת. מחירים אלה למעשה דומים למחירים המרביים אותם גובים כבר היום ארקיע וישראייר לטיסות בקו זה.

יש לציין כי בפני בג"ץ עומדת עדיין תביעתן של ארקיע וישראייר, לפיה החלטת כץ לאשר לאל-על להפעיל את הקו לאילת התקבלה שלא על-פי הנהלים ובלא שהתקיימה בדיקה נאותה בנושא.

השבוע דחה בג"ץ את בקשתן של ארקיע וישראייר לצו ביניים שיעצור את קבלת ההחלטה, אולם החלטה זו התקבלה לאחר שנציגי המדינה הצהירו בפני בג"ץ כי אל-על לא תקבל את האישור הרשמי להפעלת הקו לפני שתתבצע עבודת מטה בנושא.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי שר התחבורה טרם עיין בדו"ח. בכוונתו לדון בנושא לאחר החגים ולקבל החלטה, אולם בכל מקרה ההחלטה בנושא נתונה בידיו כממונה על כלל הגורמים במשרד, כולל רשות התעופה האזרחית.