משרדי עו"ד: תנאי המכרז לליווי המשפטי של הפרטת הנמלים - דרקוניים

משרדי עורכי דין בתחום שוק ההון טוענים כי המכרז של רשות החברות הממשלתיות מדבר על היקף שעות כולל של פחות מ-1,000 שעות, שאינו ריאלי לעבודה מסדר גודל כזה

מכרז רשות החברות הממשלתיות לליווי משפטי של הפרטת הנמלים הוא בתנאים דרקוניים - כך טוענים משרדי עורכי דין בתחום שוק ההון, ששקלו להגיש הצעה לליווי רשות החברות במהלך ההפרטה.

לטענת המשרדים, הצעת הרשות דיברה על היקף שעות כולל של פחות מ-1,000 שעות, שאינו ריאלי לעבודה מסדר גודל כזה; ודרשה כי עורכי הדין ילוו את החברה ב"רוד שואו". לדבריהם, "עורכי דין לא אוהבים ללוות את ה'רוד-שואו'. זה לא חלק מהעבודה המשפטית".

בנוסף נטען כי הרשות ביקשה מהמציעים כי יתנו הנחה על תעריף רשות החברות הממשלתיות, כך שככל שהמשרד הציע את ההנחה הגדולה ביותר - כך סיכוייו לזכות במכרז היו גבוהים יותר.

מרשות החברות נמסר בתגובה: "במכרז ניתן משקל גבוה לקריטריונים של איכות, ומתוך 4 משרדים שנגשו נבחרו המשרדים שנמצאו מתאימים ביותר לליווי מהלך בסדר גודל כזה".

כפי שפורסם אתמול (ג'), רשות החברות בחרה במשרד עו"ד גרוס קליינהנדלר חודק, שילווה אותה בהפרטת נמל אשדוד; ובמשרד שניצר-גוטליב-סמט-הרינג, שילווה אותה בהפרטת נמל חיפה. כמו כן, חברת נמל אשדוד בחרה במשרדי עוה"ד חיאט-זולטי-נייגר ורוזנברג-הכהן-גודארד, שילוו מטעמה את הפרטתו.

ל"גלובס" נודע כי משרד חיאט-זולטי-נייגר נתן הנחה של 25% מתעריף הרשות, העומד על 120 דולר לשותף; ומשרד רוזנברג-הכהן-גודארד נתן אף הוא הנחה מסוימת והציע תעריף של 450 שקל לשותף.