הריבית נותרה על כנה באירופה ובגרמניה והשווקים סגרו בעליות

מדד הדאקס הוסיף 1.3% ■ מניית בייטמן ליטווין זינקה ב-27% על אף תוכניות החברה למחוק את המניה מה-AIM ■ הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 0.5% ■ הייצור התעשייתי בגרמניה עלה ב-1.7% באוגוסט, בהשוואה לחודש הקודם

עוד יום של עליות שערים בבורסות העולם. אירופה חתמה בעליות בתגובה לתוצאות אלקואה שפורסמו אמש (ד') בוול סטריט, ולאחר פרסום החלטת הריבית בבריטניה וגוש האירו. את העליות בגוש הובילו גם היום מניותיהן של יצרניות המתכות על רקע שיא חדש בשערו של הזהב.

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג, הותיר כצפוי את הריבית על שפל של 0.5% וכן החליט להשאיר את תוכנית להדפסת כסף על 175 מיליארד ליש"ט (278.1 מיליארד דולר).

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, הותיר את הריבית על 1% ואמר בנאום שנפתח כשעה לאחר הודעת הריבית כי "ההתאוששות לא תהיה מאוזנת ונמשכת". עם זאת, טרישה הסביר כי "הסכנות המאיימות על תחזית הצמיחה החיובית התאזנו ברובן".

עוד בזירת המאקרו האירופית; הייצור התעשייתי בגרמניה עלה ב-1.7% באוגוסט, בהשוואה לחודש הקודם ובהתאם לתחזיות השוק. עם זאת, במונחים שנתיים, התפוקה התעשייתית ירדה ב-16.8% והדגישה בכך את עומק המשבר הכלכלי באירופה.

שוקי אסיה ננעלו בעליות זה היום השלישי ברציפות, כשהם מובילים את מדד MSCI של אסיה פסיפיק לרמה הגבוהה ביותר מזה שבועיים, לאחר ששוק התעסוקה האוסטרלי הוסיף במפתיע עובדים בספטמבר ואלקואה עקפה את תחזיות האנליסטים.

מדד MSCI אסיה פסיפיק מוסיף 0.9% ל-118.15 נקודות, בדרכו לנעול את יום המסחר ברמה הגבוהה ביותר מאז ה-24 בספטמבר. המדד של שוקי אסיה טיפס ב-67% מאז השפל בן 5 השנים שהציג ב-9 למארס, וזאת הודות לנתוני מאקרו מעודדים ודו"חות כספיים שעקפו את התחזיות.

בורסת סידני עולה ב-1.6% לאחר שהלשכה המרכזית לסטיסטיקה של אוסטרליה דיווחה על תוספת מפתיעה של 40 אלף ו-600 עובדים חדשים למעגל העבודה מאז אוגוסט, כאשר קונסנזוס האנליסטים בסקר של "בלומברג" חזה גריעה של 10,000 עובדים. שיעור האבטלה באוסטרליה ירד ל-5.7% מ-5.8%.

פוטסי 100 פוטסי 300 דאקס קאק 40

מדד S&P/ASX 200 הוסיף 1.55% ל-4,768 נקודות ■ ניקיי עלה ב-0.34% ל- 9,832 ■ הנג-סנג הוסיף 1.1% ל-21,476 ■ קוספי עלה ב-1.1% ל-1,615 נקודות ■ סנסקס 30

אלקואה תומכת בענף הכרייה של אוסטרליה ואירופה

אלומינה , השותפה של אלקואה בהפקת חומר הגלם המשמש ליצירת אלומיניום עלתה בחדות לאחר שאלקואה דיווחה אמש על תוצאות רבעוניים שעקפו את התחזיות. אקסטרטה האירופית מגיבה גם כן בעליות חדות.BHP ביליטון , ריו טינטו .

סינו לאנד התחזקה בהונג קונג לאחר שגודלמן זאקס שידרג את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"ניטרלי", כשהוא מציין את התעניינותם הגוברת של סינים בשוק הנדל"ן של הונג קונג. גולדמן זאקס העלה את מחיר היעד של מניית סינו לאנד ל-16.85 דולר הונג קונג מ-15 דולר הונג קונג. כמו כן, גודלמן זאקס המליץ לרכוש את מניות Sun Hung Kai ו-Kerry Properties הנסחרת בהונג קונג.

בסידני, מניות נשונל אוסטרליה בנק , קומונוולת' בנק אוף אוסטרליה ריכזו עניין לאור עלייה מפתיעה במספר המועסקים במשק האוסטרלי מאז אוגוסט.

בני שטיימנץ הולך למחוק את בייטמן ליטווין מהמסחר ב-AIM

בייטמן ליטווין, הנמנית על קבוצת משאבי הטבע של איש העסקים בני שטיינמץ, החליטה כי אין היא מעוניינת להמשיך ולהיות חברה ציבורית והודיעה אתמול (ד') על כוונתה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה המשנית של אנגליה (AIM). על אף הודעת החברה, המניה מזנקת כעת בכמעט 60% לאחר שבייטמן B.V, חברה בת של BSG משאבים, שבשליטת שטיינמץ רכשה 13 מיליון וכ-444 אלף מניות רגילות במחיר של 2.5 פני למניה.

בהתאם לכך, בני שטיינמץ, דרך BSG, מחזיק בשיעור של 69.69% מהון המניות של בייטמן ליטווין.

המועד לאסיפה הכללית בה צפויה להתקבל ההחלטה על מחיקת המניה מה-AIM כבר נבחר וזו תתרחש בתאריך 23 באוקטובר במשרדי החברה באמסטרדם.

בייטמן ליטווין, המתמחה בתכנון, ניהול והקמה של פרויקטים מסוג Turn Key בתחומי האנרגיה והכימיה, פרסמה אתמול הודעה לפיה היא מתכננת למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה האנגלית לאחר שבעלת המניות הגדולה בחברה (BSG, קבוצת בני שטיינמץ) פנתה לדירקטוריון החברה בבקשה לשקול את מחיקת המניה ולכנס אסיפה כללית מיוחדת שתצביע בנושא.

[לטבלת שערי חליפין]