חברת א.ו.ש.ה דורשת מאפרודיטה לפנות את החנויות שרכשה מהזכיין ארבל

א.ו.ש.ה ייבוא ושיווק מתכננת לפתוח בחנויות סניפים של רשת ההלבשה "קסם נשי", שבעבר שיווקה מוצרים לכל סניפי רשת אפרודיטה ■ הזכיין טל ארבל: "לא ניסיתי להשתלט על 'אפרודיטה', הרשת ניסתה להשתלט עליי"

"הסכם המכירה נעשה כחוק, ואני דורש מרשת אפרודיטה לפנות לאלתר את החנויות שרכשתי", כך אומר היום (ה') ל"גלובס" אלי לולו, מבעלי חברת א.ו.ש.ה ייבוא ושיווק. לולו ומנהלי חברת ארבל, טל ארבל ויוסי טרבלסי, גם דוחים בתוקף את האשמותיו של שמואל אבני, מבעלי אפרודיטה, כי ניסו להשתלט על הרשת. "ההאשמות של אבני הזויות", אומר ארבל.

אמש (ד') חשף "גלובס" כי בין רשת אפרודיטה לחברת ארבל, זכיין מהותי של הרשת שהפעיל 9 סניפים, קיימת מחלוקת קשה שגררה בימים האחרונים תלונה במשטרה, תביעות והאשמות הדדיות חריפות, המטילות צל על המודל העסקי של הרשת ומשליכות על פעילותה השוטפת.

רשת אפרודיטה הגישה תלונה במשטרה נגד חברת ארבל בגין הונאה, לאחר שזו רוקנה 5 מהסניפים ומכרה 4 אחרים לחברת א.ו.ש.ה. בעוד שחברת ארבל טוענת כי היא עשתה זאת כדי להשיב סחורה לספקים ולצמצם חובות מולם - שמואל אבני, מבעלי רשת אפרודיטה, טען כי הצדדים "ניסו להשתלט לנו על הרשת על-ידי רכישת הסניפים מהזכיינים. בחלק הם הצליחו, ובחלק הצלחנו לחסום".

בתגובה אומר היום ארבל: "אני אנסה להוכיח בבית משפט שהרשת ניסתה לחנוק אותי, כמו שהיא ניסתה לחנוק זכיינים אחרים. לא היה שום ניסיון מצדנו להשתלט על הרשת. יתרה מכך, ב-6 לאוקטובר קיבלנו עיכוב הליכים בבית משפט. אנחנו מוצאים לנכון לברר את הדברים בבית משפט. אבני, לעומת זאת, בוחר בדרכים מניפולטיביות ותככניות כדי ליצור יותר עוצמה עם השמועות שהוא מפיץ. אני לא אהסס לתבוע אותו באופן אישי על דיבה. בינו לבין עצמו, אבני יודע שלא התכוונתי ואין לי כוונה להשתלט לו על הרשת. הרשת ניסתה להשתלט עליי".

חברת א.ו.ש.ה, הנמצאת בבעלות משפחת לולו, היא יבואנית הלבשה תחתונה המשווקת לכ-300 נקודות מכירה. בנוסף, לחברה רשת הלבשה תחתונה "קסם נשי", המונה 8 סניפים. בעבר שיווקה החברה מוצרים לכל סניפי רשת אפרודיטה, וכיום היא משווקת לחלק מועט מהסניפים בלבד.

לולו טוען עוד כי לא היתה לו כוונה להפעיל את 4 הסניפים שרכש תחת המותג אפרודיטה, אלא התכוון להפעילם תחת הרשת המשפחתית "קסם נשי". לדבריו, בשל עיתוי החגים, עדיין לא התקבל אישור בעלי הנכסים לעסקה.

"ארבל הציע לי לקנות את החנויות כנגד חוב של 770 אלף שקל. הוא אמר לי כי הרשת ביטלה לו את הסכם הזיכיון, וכי הוא חתום על החוזים מול בעלי הנכסים. סיכמנו כי החל מה-1 לאוקטובר הקופות יתחילו לעבוד תחת חברת א.ו.ש.ה, וביקשתי מארבל להוריד את השלטים של אפרודיטה. סיכמנו במסגרת החוזה כי הסחורה בחנויות שחברת ארבל לא שילמה עבורה, תוחזר לספקים. לאחר מכן, אפרודיטה הוציאה צו עיקול ברישום על כל החנויות. כרגע, החנויות סגורות בגלל העיקול. הסחורה שלא שלי, לא מעניינת אותי. אני רוצה להיכנס לעבוד, וכל יום שעובר אני מפסיד כסף. אבני טוען כי לזכיינים אין זכויות על הסחורה על המותג ועל החנויות. הוא צודק, אבל הוא שוכח שהסכם הזכיינות בוטל", אומר לולו.

לדבריו, הוא נדהם מהאשמותיו של אבני. "מדובר בהאשמות חסרות שחר. לא פניתי מעולם לאף זכיין. אני מצפה משמואל אבני להתנצל ולשחרר לאלתר את החנויות".

* לשיטתך, הרשת איבדה 4 סניפים?

לולו: "הוא יכול לפתוח אותם מחדש במקומות אחרים. בפגישה עם אבני ביום ראשון, הוא אמר לי במפורש שהוא לא רוצה את החנויות, חוץ מהחנות בקניון מגדל-העמק. אני רוצה את 4 החנויות עם הציוד שבהן וזהו. אני לא מתכוון לגזול כסף מאף אחד. אם הוא התכוון אליי בהאשמות שלו, שיתנצל. לא רק שלא פעלתי עם הזכיינים נגדו, אלא אפילו ניסיתי לפשר בינו לבין אחד הזכיינים, ללא הועיל".