חדשות טובות לפרינט: מנויי העיתונים נאמנים ומוכנים לשלם יותר

לפי איגוד העיתונים האמריקני, שיעור הביטולים בקרב מנויי העיתונים צנח מ-54.5% בשנת 2000 ל-31.8% בשנה שעברה, למרות עליות המחיר בהפצה לבתים

משהו טוב קורה בעולם העיתונים, למרות כל החדשות הקודרות: המנויים נשארים עם עיתוניהם תקופות ארוכות יותר - ולעתים קרובות אף משלמים יותר.

לפי נתוני איגוד העיתונים האמריקני (Newspaper Association of America), שיעור הביטולים בקרב מנויי העיתונים צנח באופן משמעותי ל-31.8% בשנה שעברה, וזאת מ-54.5% בשנת 2000 ו-36.6% בשנת 2006. זאת, לעומת עליות המחירים בהפצת העיתונים לבתים שהביאו את מחיר ההפצה הממוצעת ל-7 ימים ל-3.66 דולר ב-2007 ול-3.37 דולר ב-2006.

איך בדיוק מצליחים העיתונים - שנהוג לדבר עליהם כקורבנות עידן האינטרנט - לעשות את זה דווקא בתקופה כלכלית כה קשה? זה היה פשוט הכרחי. הם פשוט לא יכלו להמשיך ולהצמיח את מספרי ההפצה בחינם, ולצפות שהמפרסמים ישלמו את המחיר.

"הסביבה הכלכלית, כלומר סביבת הכנסות הפרסום הגרועות, גורמת לכולם לחשוב קצת יותר על הרווחיות ובמיוחד על רווחיות מעגל התפוצה", אומר ג'ון מרי, סגן הנשיא לענייני התפוצה באיגוד העיתונים.

למכור מנויים בצורה חכמה יותר

"נתוני ההפצה בתשלום הסופיים שעיתוני המרכזים העירוניים חיו ונלחמו עבורם, בעצם אינם כה רלוונטיים לבריאותו של עיתון כיום", הוסיף.

במקום זאת החליטו המו"לים למכור מנויים בצורה חכמה יותר, למשל בכך שהפסיקו להדגיש (ולעתים פשוט ביטלו) את ההפצה לאזורים יקרים יותר, שהיו חשובים פחות עבור המפרסמים.

לדברי מרי, המו"לים אף הפכו את מחיר חידוש המנוי לחכם יותר בשימוש במידע שיש להם על הלקוח עצמו: הם הרשו למשל למנויים שביטלו את המנוי בעבר להמשיך לקבל את העיתון במחיר היכרות.

המו"לים אף מציעים הנחות בניסיון לגרום לצרכנים לחדש את המנוי באופן אוטומטי בשימוש בכרטיסי האשראי שלהם. לפי נתוני האיגוד, בשנה שעבר נמכרו 38% מהמנויים החדשים בשיטות תשלום אשראיות.

לסיכום, העיתונים טרם מצאו את האיזון המושלם, אבל טוב לראות שכמה מצעדיהם החכמים יותר מתגלים כמשתלמים גם במהלך מיתון כבד.