חברת מדיה פורסט תבצע בקרת פרסום ממוחשבת על רדיו וטלוויזיה

תתחרה ביפעת בקרת פרסום, שנחשבת לספקית הגדולה ביותר בתחום ■ מדיה פורסט פיתחה טכנולוגיה לזיהוי אוטומטי ממוחשב לקליפים של אודיו ווידיאו, המאפשרת בקרה על יצירות שמתנגנות "לייב" בטלוויזיה וברדיו

תחרות חדשה ליפעת בקרת פרסום? ל"גלובס" נודע כי חברת הסטארט-אפ מדיה פורסט (Media Forest), שפעלה עד עתה בתחום מעקב השמעות מוזיקליות עבור אמנים, נכנסת לתחום הפרסום - ותציע לחברות מדיה ולמפרסמים שירות המאפשר להם לעקוב בזמן אמת אחר התנהלות הקמפיין שלהם ברדיו ובטלוויזיה.

יפעת בקרת פרסום, שמנטרת את אמצעי המדיה גם עבור ענף הפרסום, נחשבת לספקית הגדולה ביותר של שירותי בקרה בתחום הטלוויזיה והרדיו.

מדובר במערכת דיגיטלית ממוחשבת שפותחה בחברת מדיה פורסט. המערכת עוקבת באופן ממוחשב אחרי התנהלות הקמפיין באמצעי המדיה האלקטרונים. כיום מבוצע המעקב באמצעות מעקב אנושי, מחשבים וכן נתונים המסופקים על-די הגופים המשדרים.

מדיה פורסט נמצאת בבעלות יזמי ההיי-טק יואב גז, גוסטבו גמבט וניב ממן. השלושה פיתחו טכנולוגיה של זיהוי אוטומטי ממוחשב של קליפים של אודיו ווידיאו, באמצעותה ניתן לעשות בקרה אוטומטית על יצירות שמתנגנות "לייב" ברדיו ובטלוויזיה. המערכת קולטת שידורים מהאוויר באופן בלתי תלוי בערוץ המשדר, מזהה שירים, ג'ינגלים, וידיאו קליפים, פרסומות וכו' - ומדווחת על השידורים המזוהים.

לפני כ-3 שנים החלה החברה לפעול בתחום המוזיקה, ומיתגה את שם השירות שלה תחת הסלוגן "לדעת שאתה באוויר". השירות מאפשר לאמנים שהצטרפו (כולל האמנים הבולטים בישראל) לעקוב אחר השמעות יצירותיהם בזמן אמת - ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט, ולקבל נתונים סטטיסטיים על מספר הפעמים בהם הושמעו יצירותיהם.

לדברי יואב גז, מדובר בשירות מתבקש שיש לו מקום חשוב בשוק. "פרסומת מתנגנת ברדיו או בטלוויזיה, ומי שהזמין אותה ורוצה לדעת מה קורה נאלץ להסתמך על הבטחות. הגופים הקיימים כיום עובדים עם אנשים, לא עם טכנולוגיה, ואנשים לא יכולים להקשיב ביעילות ובדיוק לאורך זמן לכל-כך הרבה ערוצים", טוען גז.

לא ניתן היה להשיג את תגובת יפעת בקרת פרסום לידיעה.