מחר: 12 כתבי אישום בפרשת כוכב הצפון - בלי מולנר ורוזנשטיין

מחר יוגשו כתבי אישום ראשונים נגד 12 מהחשודים במעורבות בהברחת הסמים הגדולה מפנמה ■ רוזנשטיין ומולנר לא ביניהם, אבל במשטרה לא מרימים ידיים: "השמות האחרים בפרשה הם כרישים לא פחות גדולים"

לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה יוגשו מחר (ו') 12 כתבי אישום בפרשת "כוכב הצפון", שעוסקת בהברחת ענק של 108 ק"ג קוקאין מפנמה לישראל.

למרות הכרזת המשטרה עם חשיפת הפרשה כי החשודים המרכזיים הם העבריינים הבכירים זאב רוזנשטיין ועמיר מולנר - נגד השניים לא יוגשו מחר כתבי אישום, מכיוון שבידי המשטרה אין מספיק ראיות כדי להעמידם לדין.

למרות שהשניים לא יישבו מחר על ספסל הנאשמים, במשטרה אומרים בגאווה: "השמות האחרים בפרשה הם כרישים לא פחות גדולים". ביחידה המרכזית (ימ"ר) מרכז מציינים כי בשבוע הבא יוגשו נגד 5 מעורבים נוספים בפרשה כתבי אישום בגין רצח וניסיון רצח.

"המילה האחרונה בפרשה לא מסתיימת עם הגשת כתבי האישום", אמר היום (ה') לחדשות 2 באינטרנט מפקד ימ"ר מרכז, סנ"צ אבי נוימן. "בסדר-גודל כזה של מעצרים כל-כך רחבי היקף בתיקים, יהיה לזה עוד המשך. כל אחד מהמעורבים בפרשה יודע הרבה מאוד".

סנ"צ נוימן רמז כי ייתכן שאחד מהחשודים יתחרט וישמש כעד מדינה. "יכול להיות שאחד מהחשודים יבין כי עומד לפניו פרק זמן ארוך במאסר, והוא יחליט לשנות כיוון", אמר.

החשד: הברחת 108 ק"ג קוקאין והזמנת רצח משולש

כזכור, בשבוע שעבר הותרה לפרסום הפרשה החמורה. עמיר מולנר וארגון הפשע של משפחת כראג'ה חשודים בניסיון להבריח לארץ 108 ק"ג קוקאין. זאב רוזנשטיין, המרצה עונש מאסר של 12 שנה בגין הברחת אקסטזי, חשוד בהזמנת רצח של 3 עבריינים לפני 8 שנים על חוף הכנרת. פיענוח הפרשה התאפשר הודות לעבריין שחצה את הקווים והפך לעד מדינה לפני כחודשיים.

הפרשה מעסיקה את המשטרה כבר שנתיים, ויש בה את כל המרכיבים הבסיסיים ביותר בעולם התחתון: עבריינים בכירים, סמים, כסף ועד מדינה אחד - שהפך למסמר האחרון במניעת הגעתה של מכולה לישראל עם קוקאין.