הסדר החוב של גמול מתקרב להשלמתו

במסגרת ההסדר עשוי ליאון רקאנטי לאבד את השליטה בחברה לטובת בעלי האג"ח, לאחר שרכש אותה לפני שנתיים בלבד לפי שווי מנופח של 600 מיליון שקל, והפסיד מכספו מאות מיליוני שקלים

שנתיים בלבד לאחר שרכש את השליטה בגמול מידי אייל יונה לפי שווי חברה מנופח של 600 מיליון שקל, עשוי ליאון רקנאטי לאבד את השליטה בה לטובת בעלי האג"ח במסגרת הסדר החוב, וזאת לאחר שהפסיד מאות מיליוני שקלים מכספו

לאחר שהתקבל אישורם של ביהמ"ש ושל מחזיקי האג"ח מסדרה א', תכנס בתחילת נובמבר גמול, חברת ההשקעות הכושלת, גם את מחזיקי האג"ח הלא סחירות של החברה, גמולות, כדי לאשר את ההסדר.

מחזיקי האג"ח של גמול אישרו בחודש יוני הסדר חוב שיאפשר את המשך פעילותה של החברה. נכון לסוף חודש ספטמבר, חייבת החברה למחזיקי האג"ח כ-460 מיליון שקל, כאשר מתוך סכום זה החוב לגמולות עומד על 146 מיליון שקל, והיתרה, 316 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א'.

במסגרת ההסדר שאושר, מחזיקי האג"ח הנוכחיים יוותרו על החוב הקיים, ובתמורה יקבלו חבילה הכוללת סידרת אג"ח חדשה שתיפרע בין השנים 2013-2018, מניות שיהוו 32% מהון המניות של החברה, תשלום במזומן בהיקף של 69 מיליון שקל, וכתבי התחייבות הניתנים להמרה למניות החברה בהיקף של 75 מיליון שקל, לפי שער של 3.83 שקל למניה.

במידה ויומרו כל כתבי ההתחייבויות למניות, יהפכו בעלי האג"ח לבעלי השליטה בחברה עם אחזקה של 51%, ולרקאנטי, שיירד לשיעור אחזקה נמוך מ-50%, תוצע אפשרות להשקיע 10 מיליון שקל, שיקנו לו אחזקה של 45% בחברה.

אישור ההסדר דורש גם את אישורי בעלי המניות, ובאותו מועד בו תתקיים אסיפת בעלי האג"ח, ב-5 לנובמבר, תקיים החברה גם אסיפת בעלי מניות מיוחדת, בה יתבקשו גם בעלי המניות לאשר את ההסדר.

עם אישור ההסדר, ייתכן כי חברת הבת גמול נדל"ן תוכל לקבל מימון מבנק לאומי, שיאפשר לה להתחיל בבניית פרויקט הדגל שלה באם-המושבות בפתח תקווה, בהיקף של 523 יחידות דיור. זאת, לאחר שבעבר סירב הבנק להעמיד מימון לחברה לאור מצבה של חברת האם.