גם שאול אלוביץ' במשבר האג"ח: EGRE נדרשת להזרמת הון

חברת הנדל"ן של יורוקום ויאיר ויל פועלת לביצוע הנפקה או מימוש נכסים ■ זאת, על רקע קושי לעמוד בתשלום הקרוב לבעלי האג"ח ■ החב' הודיעה על כוונה להיכנס להשקעה של קרוב ל-40 מ' ד' בפרוייקט חדש בארה"ב

טייקון התקשורת שאול אלוביץ' (יורוקום) עלול להיאלץ להזרים מיליוני שקלים מכיסו למימון פעילות הנדל"ן שלו בזמן הקרוב, על רקע קושי צפוי של חברת EGRE לעמוד בתשלום הקרוב לבעלי האג"ח. זאת, ימים ספורים לאחר שהחברה הודיעה על כוונה להיכנס להשקעה של קרוב ל-40 מיליון דולר בפרוייקט חדש בארה"ב.

בהמשך לפניית נאמן אג"ח סדרה ב' של החברה, פרסמה היום EGRE (הנשלטת בחלקים שווים ע"י יורוקום תקשורת והיזם יאיר ויל) כי על מנת לעמוד בהתחייבויותיה היא זקוקה לגייס הון, ותעשה זאת באמצעות הנפקה לציבור או באמצעות מימוש נכסים. לחברה שתי סדרות אג"ח שסכומן הכולל כ-84 מיליון שקל. במהלך אוגוסט פרעה החברה קרן וריבית של כ-7 מיליון שקל לבעלי אג"ח א' וריבית של 1.8 מיליון לבעלי אג"ח ב'.

ב-EGRE, המשקיעה כיום בעיקר ברומניה, הסבירו כי גיוס הכספים הנדרשים ייעשה בהמשך לתשקיף מדף שהיא פרסמה כבר בחודש אוגוסט, ואלה "יאפשרו את השלמת הסכומים הנדרשים לשם עמידת החברה בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח. נכון למועד זה, וכפי שנכתב לנאמן, בוחנים בעלי השליטה בחברה מספר אפשרויות לשם גיוס הון או חוב לחברה, בין היתר, באמצעות הנפקה לציבור או הנפקת זכויות".

בסיכום מחצית השנה עמד היקף ההתחייבויות השוטפות של EGRE על 29.8 מיליון שקל, מתוכם 18 מיליון שקל לבעלי האג"ח. החברה הציגה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 4.7 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה הפסד של 2.5 מיליון שקל.

שותפה שווה באטלנטה

בדוחות העריכה EGRE כי תעמוד במלוא התחייבויותיה. בפירוט המקורות לעמידתה בהתחייבויות עד אמצע 2010 העריכה החברה תמורה של 11 מיליון שקל ממכירת נכס, בנוסף לגיוס של עד 20 מיליון שקל עד אמצע 2011 באמצעות תשקיף מדף.

במסגרת העסקה המתוכננת שדווחה בשבוע שעבר, תשלם EGRE 3.5 מיליון דולר ותיכנס כשותפה שווה יחד עם חברה שתשקיע בפרויקט Tree Summit באטלנטה, ג'ורג'יה. לאחר השלמת רכישת הפרויקט על ידי החברה המשותפת, היא צפויה להשקיע מיליוני דולרים נוספים בשיפוץ ושדרוג המתחם, שהוקם כבר לפני כ-15 שנים. לפי דיווחה של EGRE, חברת הפרויקט המשותפת צפויה לקבל מימון של כ-70% מעלות הרכישה מסוכנות המשכנתאות האמריקנית פרדי מק. ההלוואה תינתן ל-10 שנים בריבית משתנה מקסימלית של 7.5%, בהתאם לתשואת האג"ח הממשלתית האמריקנית ובתוספת 3.53%.

הפרויקט כולל 660 דירות להשכרה, 1,440 חניות ושטחים ציבוריים, ושטחו הכולל הוא כ-300 דונם. התפוסה הנוכחית בו עומדת על כ-86%.

אלוביץ' מסר בתגובה, כי EGRE "אינה נמצאת במשבר כלשהו. בעלי השליטה בחברה יזרימו כסף לחברה כדי להרחיב את פעילות ההשקעות שלה כמו גם לתשלומים לבעלי אגרות החוב שלה. בדוחות החברה למחצית 2009 היו לחברה חלויות שוטפות של אגרות החוב בסך 18 מיליון שקל ובאוגוסט פרעה החברה כ-9 מיליון שקל קרן וריבית לבעלי האג"ח. סך החוב לבעלי האג"ח עומד על כ-81 מיליון שקל ואין לה כלל חוב בנקאי".

שי ויל, מנכ"ל EGRE הוסיף: "זיהינו הזדמנויות בחו"ל כבר לפני מספר חודשים וזו הסיבה שהגשנו תשקיף מדף כבר באוגוסט. החברה בוחנת השקעות בנדל"ן בחו"ל באופן שוטף ובשנה האחרונה התמקדה בעיקר בשוק האמריקני. בהתאם ביצעה לאחרונה החברה השקעה במתחם מגורים מניב באטלנטה, וממשיכה לבחון השקעות נוספות בחו"ל בעיקר בשוק האמריקני" .