טאואר מגייסת מיורקוויל - ומבקשת לתגמל את המנכ"ל והיו"ר

תוך יומיים יוקצו לה מניות נוספות תמורת הזרמה של 3 מיליון ד' ■ בעוד חודש יתבקשו בעלי המניות לאשר ליו"ר אלשטיין כתבי אופציה בשווי נאיבי של 7.4 מיליון דולר ולמנכ"ל אלוונגר בונוס מירבי של 673.6 אלף דולר

לאחר נעילת המסחר אמש (ערב שבת), דיווחה טאואר סמיקונדקטורס , העוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה לתעשיית האלקטרוניקה, על זימון אסיפה שנתית לבעלי מניותיה שתתקיים ב-15 בנובמבר. זכאים להצביע באסיפה המחזיקים במניותיה בסיומו של המסחר במניה ביום רביעי הקרוב. טאואר רשומה למסחר ברשימת ה-Global Market בנאסד"ק וכמניית-יתר בבורסה בתל-אביב.

על סדר יומה של האסיפה עומד אישורם לכהונה נוספת כדירקטורים של המנכ"ל ראסל אלוונגר, היו"ר אמיר אלשטיין, מנכ"ל החברה האם, החברה לישראל , ניר גלעד, ודירקטורים נוספים. במקרה של גלעד ואלוונגר, נדרש גם אישורם של בעלי המניות לסוגיית התגמול.

תוכנית התגמול של אלשטיין, המכהן גם כסגן יו"ר החברה לישראל וכדירקטור בטבע (ועד לאחרונה שימש גם כמשנה למנכ"ל שלה), כוללת מתן 11.5 מיליון כתבי אופציות, שמימושם שווה ל-1.47% מהון המניות של החברה נכון ל-17 ביוני, אז אושרה התוכנית. תוספת המימוש היא 29 סנט למניה (שער הנעילה ב-18 ביוני), ולא פחות משער המניה בעת המימוש. אתמול, יצוין, ננעלה המניה כששערה 93.5 סנט.

השווי הנאיבי הנגזר לכתבי האופציה האלו, אם כן, עומד על כ-7.42 מיליון דולר (כ-8.1 מיליון דולר ב-4 באוקטובר, לפי הדיווח של החברה). מחציתם יבשילו ב-17 בספטמבר 2011 ומחציתם שנה לאחר מכן, וכולם ניתנים למימוש עד יוני 2016. אלשטיין, אגב, הוא בן לאחת ממשפחות המייסדים של אותה חברת תרופות , ישראלית.

באשר לאלוונגר, שכר הבסיס שלו צפוי להיוותר ללא שינוי (כ-449.05 אלף דולר לשנה), לאחר שעלות השכר הכוללת שלו (546.77 אלף דולר) עלתה ב-8.1% באוגוסט אשתקד - החודש בו ניהלה טאואר מו"מ להפחתת חובה לבנקים הישראלים. אלוונגר יהיה זכאי לבונוסים מבוססי נוסחה על שכר הבסיס שלו; במקרה הגרוע יקבל בונוס של 15% משכר הבסיס, ובמקרה הטוב - 150% ממנו (673.6 אלף דולר), בנוסף על שכר הבסיס עצמו בכל מקרה.

במקביל, הודיעה טאואר כי בכוונתה להקצות מחרתיים (ב') לקרן יורקוויל האמריקנית כ-3.4 מיליון מניות. בהתאם להסכם ההשקעה של הקרן, תזרים הקרן 2.99 מיליון דולר לטאואר לפי שער של 88 סנט למניה, סכום השווה לכ-2% משווי השוק של מניית החברה ממגדל העמק. על-פי ההסכם, התחייבה יורקוויל להשקיע עד 25 מיליון דולר בחברה עד אוגוסט 2011 בתמורה למניות טאואר, בכפןף להנחה של 3% על מחיר השוק בעת ההשקעה. הקרן, שרשאית להפיץ את המניות חזרה לשוק, רכשה עד כה 5.39 מיליון מניות תמורת 5.15 מיליון דולר.

בהנחה שבכוונת הקרן להשקיע בטאואר לטווח ארוך, הרי שככל ששער המניה יקטן, תזכה יורקוויל מניו-ג'רזי למספר רב יותר של מניות, בהתחשב בכך שמסגרת ההשקעה של הקרן נקובה בדולרים ולא במניות. אין זו ההשקעה הראשונה של הקרן בישראל, שתרכוש ב-3 השנים הקרובות את מניות פאנגאיה נדל"ן ב-17 מיליון דולר, ומשקיעה גם בחברת הביומד הישראלית בריינסוויי .

טאואר סמיקונ'