קמהדע תחל בשלב האחרון בניסוי קליני ב-AAT באירופה

בחברה מעריכים כי החולים הראשונים יתחילו טיפול ברבעון הרביעי של 2009 ■ הניסוי ייערך במספר אתרים באירופה ונועד לבחון את הבטיחות והיעילות של תרופת ה-AAT באינהלציה

חברת הביומד קמהדע נכנסת לשלב הניסוי הקליני האחרון לפני רישום, שלב 2-3 בתרופת ה-AAT באינהלציה באירופה לטיפול בחולי אלפא 1. זהו ניסוי ראשון מסוגו בעולם במוצר אלפא 1 באינהלציה ובקמהדע מעריכים כי החולים הראשונים יתחילו טיפול ברבעון הרביעי של 2009. הניסוי ייערך במספר אתרים באירופה ונועד לבחון את הבטיחות והיעילות של תרופת ה-AAT באינהלציה של קמהדע.

"זוהי פריצת דרך משמעותית עבור קמהדע", אמר המנכ"ל דוד צור. "נוחות השימוש במוצר האינהלציה והתרומה לאיכות חיי החולים מהווים יתרונות משמעותיים מול הטיפול הנוכחי בחולי החוסר הגנטי באלפא 1. בנוסף, זוהי תפנית מהותית עבור חולים להם לא אושר כל טיפול עד היום. אנו צופים כי ההכנסות ממוצר ה-AAT באינהלציה תהיינה גדולות יותר מההכנסות הצפויות מתרופת ה-AAT בעירוי וכי לתרופה זו התוויות נוספות".

קמהדע, העוסקת בפיתוח מוצרים לטיפול במחלות נשימתיות ומחלות ריאה, פיתחה את מוצר האלפא 1 היחידי בעולם בתמיסה, המוכן לשימוש מיידי ובדרגת ניקיון גבוהה. תרופת ה-AAT נועדה לטיפול כרוני והצלת חיים של חולים הסובלים מחוסר מולד בחלבון אלפא 1 הגורם לפגיעה סופנית ברקמת הריאה.

תרופת ה-AAT בעירוי רשמה הצלחה בניסוי הקליני בשלב השלישי והאחרון (Phase III) שנערך בארה"ב ונמצאת בשלב האחרון טרם רישוי התרופה בארה"ב. תחילת מכירות תרופת ה-AAT בעירוי בארה"ב תתאפשר בכפוף לקבלת אישור ה-USFDA לשיווק התרופה בארה"ב. האישור לשיווק התרופה צפוי ב-2010.

באחרונה דווח ב"גלובס" כי החברה מתכוונת להציע לציבור סדרה חדשה של אג"ח שקליות הניתנות להמרה למניות במחיר של 35 שקל למניה במסגרת גיוס ההון שהיא מתכננת.