ג'ורג' סורוס ישקיע מיליארד דולר באנרגיה ירוקה

"התחממות כדור הארץ היא בעיה פוליטית" ■ סורוס, יליד הונגריה, הודיע בנוסף כי יקים מיזם חדש למדיניות אקלים ויממן אותו באמצעות הזרמה של 10 מיליון דולר בשנה במשך עשר שנים

המיליארדר ג'ורג' סורוס אמר אתמול (שבת) כי ישקיע מיליארד דולר בטכנולוגיות של אנרגיה נקייה במסגרת המאבק בשינוי האקלימי. סורוס, יליד הונגריה, הודיע בנוסף כי יקים מיזם חדש למדיניות אקלים ויממן אותו באמצעות הזרמה של 10 מיליון דולר בשנה במשך עשר שנים.

"התחממות כדור הארץ היא בעיה פוליטית", אמר סורוס בפגישה שנערכה בקופנהגן בירת דנמרק עם עורכי עיתונים במדינות שנציגיהן יתכנסו בדצמבר כדי לגבש הסכם עולמי חדש בענייני אקלים. ההסכם אמור להחליף את אמנת קיוטו מ-1997. "הנתונים המדעיים ברורים. מה שפחות ברור הוא, האם מנהיגי העולם יפגינו את הנחישות הפוליטית ההכרחית לפתרון הבעיה", אמר סורוס.

דבריו של סורוס נאמרו למחרת היום שבו הסתיימו בבנגקוק דיונים על הסיוע הכספי למדינות עניות, כדי לעזור להן להתמודד עם השינוי האקלימי, וכן על היקף הקיצוצים בפליטה של גזי החממה בקרב המדינות העשירות. סורוס אמר שהשקעותיו בטכנולוגיות של אנרגיה נקייה יתבצעו על בסיס קריטריונים מחמירים.

"אחפש הזדמנויות רווחיות, אבל גם אעמוד על כך שההשקעות יתרמו תרומה אמיתית לפתרון בעיית השינוי האקלימי", אמר סורוס. הוא ציין שהוא מעדיף מס על פליטות גזי חממה, מכיוון שמערכות המסחר לפי מכסות פליטה, שבהן נעשה שימוש באירופה, עשויות להוות מטרה למניפולציה של משקיעים. "המערכת יכולה לשמש לביצוע הימורים, ובגלל זה אנשי פיננסים כמוני אוהבים אותה - מכיוון שקיימות הזדמנויות פיננסיות", אמר סורוס ביולי בלונדון סקול אוף אקונומיקס.

עד עתה התמקדו מאמציו הפילנתרופיים של סורוס בעיקר בקידום חברה חופשית ופתוחה, וכללו יוזמות בתחום החינוך, העיתונות החופשית ובריאות הציבור. באוגוסט תרם סורוס 35 מיליון דולר כדי לסייע למדינת ניו יורק לרכוש ציוד לבית הספר עבור ילדים נזקקים. במאי תרם סורוס מלגה בסך 50 מיליון דולר, שמותנית בעמידה ביעדים ספציפיים, לקרן רובין הוד, שנאבקת בעוני בעיר ניו יורק.