טוויטר במו"מ עם גוגל ומיקרוסופט לטוויטים במנועי החיפוש

בלוג טכנולוגיה: מדובר בתשלום של מיליוני דולרים לטוויטר עבור הזכות להצגת הדיווחים ■ טוויטר הוא אחד מהאתרים בעלי שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר באינטרנט, אולם הוא טרם הצליח להגיע לרווחיות משירותיו

בלוג הטכנולוגיה All Things Digital, המסונף לעיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל", דיווח כי הנהלת אתר הרשת החברתית והמיני-בלוגינג טוויטר נמצאים בדיונים עם נציגי החברות מיקרוסופט וגוגל במטרה לשלב את העדכונים החיים של משתמשי האתר במנועי החיפוש של החברות.

על-פי הדיווח, השיחות נערכות עם כל חברה בנפרד ומטרתן להגיע לסיכום שיאפשר להן להציג את העדכונים בני 140 התווים המתפרסמים בטוויטר, ה"טוויטים" במנועי החיפוש המקוונים אותן הן מפעילות.

היכולת לאתר עדכונים "טריים" באמצעות מנועי החיפוש, המכונה "חיפוש בזמן אמת", הולכת והופכת להיות דרך פופולרית לאיתור מידע חם אודות אירועים בעודם בהתרחשותם ועשויה לשנות את פני הדיווח המקוון על אירועים חדשותיים ותרבותיים שונים.

הבלוג ציטט בדיווחו מקור אנונימי שציין שהחברות דנות במספר אפשרויות לשיתוף הפעולה. בין השאר מדובר על תשלום של כמה מיליוני דולרים לטוויטר עבור הזכות להצגת הדיווחים במנועי החיפוש וכן העברת נתח מסויים מהכנסותיהן של שתי החברות מפרסומות שיוצגו לצד תוצאות החיפוש.

טוויטר הוא אחד מהאתרים בעלי שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר באינטרנט, אולם הוא טרם הצליח להגיע לרווחיות משירותיו, אותם הוא מעניק חינם אין כסף לציבור הגולשים. שתי האופציות המרכזיות אותן בוחנת טוויטר כאמצעי להפקת רווחים הן פרסום והצעת שירותים מתקדמים בתשלום לגולשים הרשומים באתר.

בחודש שעבר השלימה טוויטר סבב גיוס הון בסך 100 מיליון דולר מקבוצת משקיעים שכללה בין השאר את בית ההשקעות T. Rowe Price וקרן הון הסיכון Insight.

שווי השוק של טוויטר נאמד בעקבות הגיוס במיליארד דולר.

לא ניתן היה להשיג את תגובת טוויטר לידיעה ואילו גוגל ומיקרוסופט סירבו להגיב לה.