שטאנג בהקפאת הליכים; חובותיה: 34 מ' ש'

חובות של 33.8 מיליון שקל וביטול הסכם באחד מהפרויקטים המרכזיים שלה, בנמל יפו, הביאו את חברת שטאנג להקפאת הליכים, ומינויה של רו"ח עליזה שרון כנאמנת לגיבוש הסדר נושים ותוכנית הבראה.

חברת הבנייה הוותיקה, שבשליטת האחים שמואל ואורי שטאנג, סבלה לאחרונה ממצוקה תזרימית, מאי כיבוד דרישות תשלום ומהמחמאות חוזרות, בעיקר בעקבות פרויקט נמל יפו.

אך בכך לא הסתיימו צרותיה, ויומיים לפני אישור הקפאת ההליכים הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב, שהזמינה את העבודות בנמל יפו, ביטלה את ההסכם, והודיעה כי תפעל למימוש ערבות בסך 4.5 מליון שקל, והיא דורשת פיצויים מוסכמים בסך 2.5 מליון שקל.

מבקשת הקפאת ההליכים עולה עוד כי שטאנג שוקלת הכנסת משקיע לחברה מבין המשקיעים הקיימים, ואף ניהלה מו"מ למכירת החברה עם משקיעים אחרים אולם הוא לא הבשיל. "אין באפשרות החברה להשלים את המשא ומתן תוך שמירת פעילותה כעסק חי ללא מתן צו הקפאת הליכים, והחברה סבורה כי ניתן יהיה למקסם את התמורה עבור החברה ופעילותה, ולהיטיב את מצבם של נושי החברה, במסגרת הזמנה להציע הצעות בהקפאת הליכים", מציינת החברה בבקשה.

פרויקט נמל יפו הוא כאמור אחד מהפרויקטים המרכזיים של החברה, והוא הוערך בכ-43 מליון שקל. שטאנג מפרטת בבקשה, כי בשל גידול ניכר בעלויות מדובר בפרויקט הפסדי, שכבר גרם לה הפסד גולמי בסך של כ-12 מיליון שקל, בשלו סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד כולל של 12.5 מליון שקל וגירעון בהון החוזר של כ-14 מליון שקל.

נושיה העיקריים של החברה הם בנק לאומי, הבינלאומי ובנק איגוד, להם היא חייבת 9.7 מליון שקל, לא כולל ערבויות של 16.8 מליון שקל. נכסיה הממשיים מוערכים בכ-24.5 מיליון שקל. החברה נסחרת בת"א לפי שווי של כ-7 מיליון שקל והמניה איבדה היום כ-10% במהלך המסחר. *