טעות של הבורסה תביא למכירות בכ-30 מיליון ש' במניית אמות

הבורסה טעתה בחישוב אחזקות הציבור במניית אמות, והטעות נגררה למשקלה במדדים בהם היא נכללת. כתוצאה מכך, שחקני תעודות הסל התכסו במניה בהיקף של כ-30 מיליון שקל, וכעת, עם תיקון הטעות, הם יובילו גל מכירות בהיקף דומה

הבורסה טעתה בחישוב אחזקות הציבור במניית אמות , והטעות נגררה למשקלה במדדים בהם היא נכללת. כתוצאה מכך, שחקני תעודות הסל התכסו במניה בהיקף של כ-30 מיליון שקל, וכעת, עם תיקון הטעות, הם יובילו גל מכירות בהיקף דומה. מהבורסה נמסר בתגובה כי "במניית אמות פורסם אחוז אחזקות שגוי כתוצאה מתקלה טכנית. אחוז זה השפיע על משקל המניה במדדים. אחוז החזקות הציבור הנכון יעודכן ביום שלישי הקרוב (13.10) והודעה על כך תפורסם באתר הבורסה ובמערכת המאי"ה, על מנת לאפשר לפעילים בשוק להתארגן בהתאם".

מקור הטעות בעסקת מגדל-אמות בסוף ספטמבר, אז רכשה מגדל 16% ממניות אמות בהיקף של כ-250 מליון שקל. לאחר העסקה, מחזיקה בעלת השליטה, אלוני חץ, בכ-62% ממניות החברה, בעלי עניין נוספים מחזיקים בכ-6.5%, ואחזקות הציבור בחברה מסתכמות ב-14%.

אולם הבורסה סיווגה בטעות את האחזקה החדשה של מגדל כאחזקות הציבור, כך שבאתר הבורסה אחוז אחזקות הציבור במניית אמות עומד על 36.3%. זאת, למרות שההשקעה של מגדל נעשתה כבעלת עניין ומכספי הנוסטרו שלה, ולא מכספי העמיתים.

בעקבות פניית "גלובס" התבררה הטעות, ומסתבר שהתקלה שגרמה לטעות עלולה לחזור על עצמה במקרים דומים. הבורסה מעדכנת מדי שבוע את מספר המניות בכל מדד ואת משקלן. העדכון כולל את הון המניות החדש הרשום למסחר ואת אחזקות הציבור - אם אלה משתנים. העסקה בה השקיעה מגדל באמות נעשתה בהקצאה פרטית סחירה, והעדכון לגביה נעשה לפני שהבורסה קיבלה את העדכון מהחברות, ולכן באופן אוטומטי ייחסה את הגידול בהון המניות לגידול באחזקות הציבור.

הגידול המוטעה באחזקות הציבור גרם לכך שמשקלה של אמות במדדים בהם היא נכללת עלה גם כן, ולכן מנהלי תעודות הסל נאלצו לרכוש את המניות ולהתאים את הרכב תעודות הסל להרכב החדש של המדדים.

רכישות אלה, בהיקף של 30 מיליון שקל, הן שהובילו את מניית אמות לעלייה של כ-15% במהלך השבוע שעבר, וביום חמישי לבדו נסחרה המניה במחזור גדול של כ-45 מליון שקל. כעת, עם התברר הטעות, ייאלצו מנהלי התעודות למכור את מניית אמות בהיקפים דומים לאלו בהם היא נרכשה, על מנת להתאים את משקלה במדד. גל המכירות עשוי להוות פתח לשחקנים בשוק, שיכולים לנצל את ההיצע הגדול שיוזרם לשוק ולמכור את המנייה היום במחיר גבוה יותר.