וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת לקראת דו"חות אינטל

גלובס tv JNJ דיווחה על רווח טוב מהמצופה בשוק ■ גולדמן זאקס בלטה לשלילה לאחר שמרדית' וויטני חתכה את המלצתה לבנק ■ טאואר ריכזה עניין בעקבות תחזיתו האופטימית של המנכ"ל

וול סטריט ננעלה הלילה (ג') במגמה מעורבת במסחר תנודתי, לקראת דו"חות אינטל לאחר הנעילה ועל רקע הורדת המלצה לבנק ההשקעות גולדמן זאקס.

הדאו ג'ונס סיים את יום המסחר בירידה של 0.15%, S&P 500 ננעל בירידה של 0.28% והנאסד"ק סיים בעלייה מזערית של 0.04%.

"המשקיעים מורידים מהשולחן חלק מהכסף שלהם, לאחר שביום המסחר האחרון, מדדי המניות נגעו בשיאים של למעלה משנה. עונת הדו"חות נכנסת השבוע להילוך, והתוצאות עשויות להיות קריטיות כשנחליט אם נסיים את השנה בהמשך הראלי", אמר דייוויד מוריסון מ-GFT. החברות במדד ה-S&P 500 צפויות להציג ירידה ברווחיהן, זה הרבעון התשיעי ברציפות. המדובר ברצף הארוך ביותר מאז השפל הגדול, אם כי הן צפויות לחזור לצמיחה ברבעון הרביעי.

"ההתחלה החיובית של עונת הדו"חות, עם דו"חותיה הטובים של אלקואה, צפויה לגרור גם את האנליסטים להעלות את תחזיותיהם לרווחים, ובמיוחד לרבעון הרביעי, מה שיקשה על הפתעה חיובית גם בפעם הבאה", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים. "עם זאת, אנחנו מעריכים כי האנליסטים עדיין שמרנים לאחר שנכוו במשבר, ומבחינת מאקרו, רואים התרחבות כלכלית חדה והמשך העלאת המלצות".

תוך כדי המסחר, נגיד ה'פדרל ריזרב' של ניו יורק, ויליאם דאדלי הציע שורה של כללים, האמורים להצר את שיקול הדעת של בנקאים בזמן משבר. לדוגמה מציע דאדלי להגביל את אפשרות הבנקים לשלם דיבידנדים או בונוסים ופיצויים בזמן משבר. דאדלי נאם מול קבוצת בנקאים זרים.

סגן יו"ר ה'פד', דונלד קוהן, אמר היום כי הוא אינו מצפה להתאוששות בצורת V וכי הוא מצפה כי התאוששות הכלכלה תתגבר ב-2010. קוהן עדיין רואה את שוק התעסוקה כ"חלש" ואת ההודעות האחרונות משוק הנדל"ן כ"מעודדות".

בזירת הסחורות - על רקע החולשה בדולר, הזהב שבר שיא נוסף וננעל בעלייה של 0.7% לרמה של 1,064.2 דולר לאונקייה. "רק הסינים ועוד כמה שהסתבכו כשקנו המון דולרים, מנסים עכשיו לעבור לאפיקים אחרים וקונים בין השאר זהב", אומר כהנוביץ מכלל פיננסים. "אם בעבר, למשקיעים לא היו הרבה ברירות, היום הם כבר יכולים להשקיע בקלות בסחורות, במדינות מתעוררות ובכלל, יש היום הרבה יותר אלטרנטיבות. המשפט 'לשים דולרים מתחת לבלטות' יוצא מהמחזור. להערכתנו, למרות הירידות החדות בערכו, הדולר עדיין חשוף ללחצי היחלשות מצד גורמים רבים".

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר ננעלו בעלייה של 1.2% למחיר חבית של 74.15 דולר.

הבנק המרכזי של ניו יורק רכש היום במהלך המסחר אג"ח ממשלתיות במח"מ משתנה בין 2016 ל-2019 בסכום של 2.94 מיליארד דולק. זוהי אחת הרכישות האחרונות של ה'פדרל ריזרב' במסגרת תוכנית הרכישות בסך 300 מיליארד דולר שהחלה במארס השנה.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו

ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה לפני פתיחת המסחר כי הרוויחה 3.35 מיליארד דולר או 1.2 דולר למניה - 7 סנט יותר מהציפיות בשוק. ההכנסות ירדו ב-5.3% והסתכמו ברבעון השלישי ב-15.08 מיליארד דולר, פחות מהתחזיות בשוק להכנסות של 15.22 מיליארד דולר.

אינטל תדווח לאחר הנעילה, כשהצפי הוא לרווח של 28 סנט למניה ברבעון השלישי, אל מול רווח של 35 סנט למניה ברבעון המקביל. נציין כי לעומתה, IBM וגוגל , שידווחו בהמשך השבוע, צפויות להציג עלייה ברווחיהן.

סיסקו דיווחה לפני המסחר על רכישת חברת ציוד האלחוט סטארנט (STAR) תמורת 2.9 מיליארד דולר.

מרדית' וויטני שהצליחה לחזות ב-2007 שסיטיגרופ יחתוך את מתן הדיבידנדים, עדכנה מטה את המלצתה למניית גולדמן זאקס ל"נייטרלי" מ"קנייה". גולדמן זאקס יפרסם את דו"חות הרבעון השלישי ביום ה' הקרוב.

ענקית הביטוח AIG הסכימה למכור את חטיבת הביטוח שלה בטייוואן לחברת פרימוס פייננשל תמורת 2.15 מיליארד דולר, המהלך המשמעותי ביותר של החברה מאז החילוץ שלה בשנת 2008.

סיטיגרופ וג'יי.פי. מורגן נסחרו על רקע המלצת "תשואת יתר" שהעניק בנק ברקליס לשתיהן. בברקליס חוזים כי ג'יי.פי. מורגן ידווח על רווח של 57 סנט למניה וסיטיגרופ צפוי לדווח על רווח של 37 סנט למניה.

על פי דיווחים, בנק CIT על סף קריסה, שכן הוא לא מצליח להגיע להסדר עם בעלי האג"ח הבנק ומנסה להגיע להסדר מוסכם לפשיטת רגל. CIT צריך להחזיר חוב של כ-3 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי.

לפי דיווחים בעיתונות, בנק אוף אמריקה יחשוף את העצה המשפטית שקיבל לפני המיזוג עם מריל לינץ'.

בלופניקס נסחרה על רקע העובדה כי גייסה 4.2 מיליון דולר במחיר הנמוך בכ-15% ממחיר השוק.

"דו"חות הרבעון השלישי של 2009 יהיו טובים מקו האמצע של התחזיות, הרבעון הרביעי נראה חזק מאד עם צפי לצמיחה דו-ספרתית בהשוואה לרבעון השלישי, ובמחצית השנייה של 2010 תגיע טאואר לרווחיות" - כך הצהיר היום מנכ"ל חברת השבבים טאואר , ראסל אלוונגר

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]