בלופניקס גייסה 4.2 מיליון דולר במחיר נמוך ממחיר השוק

הגיוס בוצע במחיר הנמוך בכ-15% ממחיר השוק - והמניה צללה במחזור גבוה

משקיעי בלופניקס לא אהבו את הודעת החברה מאתמול (ב'), על גיוס של 4.2 מיליון דולר במסגרת הנפקה פרטית. עובדה זו באה לידי ביטוי בצלילה של 14.2% במניית בלופניקס, שנסחרה אתמול בנאסד"ק במחזור גבוה כמעט פי 7 מהמחזור הממוצע במניה.

מה איכזב את המשקיעים? בעיקר העובדה שהגיוס בוצע במחיר נמוך ב-15% ממחיר השוק של המניה שלשום. המחיר בהנפקה נקבע על 3.05 דולר למניה, ובנוסף קיבלו המשקיעים המוסדיים שהשתתפו בהנפקה עוד כ-3 מיליון אופציות לרכישת מניות, בשלוש סדרות שונות שמחירי המימוש שלהן נעים בין 3.05 ל-3.95 דולר. בכך נוצר מצב בו סדרה אחת של אופציות נמצאת כבר עכשיו בתוך הכסף.

בלופניקס מהרצליה, המנוהלת על-ידי ירון צואלה, עוסקת בפיתוח ושיווק של כלי תוכנה ושירותים לביצוע הסבות תוכנה. החברה ציינה בהודעתה כי התמורה מהגיוס תשמש לתשלום חובות, רכישות אפשריות ומימון לפעילות שוטפת של החברה. הגיוס לא בוצע מתוך הכרח, מכיוון שבקופת בלופניקס היו בסוף הרבעון השני קרוב ל-24 מיליון דולר במזומן והשקעות לטווח קצר.

לאחר הנפילה של אתמול ננעלה מניית החברה במחיר גבוה מעט מהמחיר בהנפקה, 3.08 דולר. המחיר משקף לבלופניקס שווי שוק של 64 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2008 הסתכמו הכנסות החברה ב-39.6 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 3.5 מיליון דולר על-פי כללי החשבונאות GAAP. על בסיס Non-GAAP בלופניקס הייתה רווחית, עם רווח נקי של 2.6 מיליון דולר.