המועצה לתכנון ובנייה אישרה הקמת 580 דירות בבית-דגן

משרד הבינוי והמינהל: "מדובר ביישוב קטן שהחל בשנים האחרונות לצאת מתדמית ירודה ומבקש להמשיך בהליך החיובי. זו הזדמנות ראויה שתאפשר הבאת אוכלוסייה חדשה ומגוונת"

חמישה חודשים לאחר שהוועדה לנושאים תכנונים ועקרוניים במשרד הפנים (הולנת"ע) דחתה את התוכנית להרחבת היישוב בית דגן ב-580 יחידות דיור נוספות, הפכה היום (שלישי) המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד את ההחלטה ואישרה את התוכנית, בעקבות ערר שהגישו משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) ביוני השנה.

במשרד הבינוי וממ"י טענו כי "מדובר ביישוב קטן שהחל בשנים האחרונות לצאת מתדמית ירודה ומבקש להמשיך בהליך החיובי. תוכנית זו הינה הזדמנות ראויה שתאפשר הבאת אוכלוסייה חדשה ומגוונת". בנוסף נאמר בערר כי תוכנית המתאר המחוזית 21/3 לא השאירה כל רזרבה לגידולו של היישוב וכי לישוב נגישות תחבורתית נוחה.

מאידך, החברה להגנת הטבע, שהתנגדה לתוכנית, טענה כי "מדובר בהחלטה אומללה שלא רק שלא תוזיל את מחירי הדיור, אלא תגרום לפגיעה באיכות החיים והסביבה. ניכרת לאחרונה תגובה היסטרית ולא מאוזנת לבהלה בעניין מחירי יחידות הדיור, במחיר של פגיעה באיכות החיים, הסביבה, והריאות הירוקות ההולכות ומצטמצמות של מחוז המרכז. מעבר לפגיעה בשטחים הפתוחים, מדובר, במקרה זה, בהיצע של כמה מאות יחידות, באזור הסובל מרעש מטוסים ובשטח שאינו מטופל היטב על ידי תחבורה ציבורית. כל זאת על רקע קיומו של היצע דיור רחב במחוז המרכז, ובוודאי בפריפריה".