הדאו ג'ונס בדרך ל-10,000 - יחזיר בטחון או יגביר זהירות?

דונלד סילקין מ-National Securities: "המשקיעים זהירים מאז הראלי של הדאו-ג'ונס במארס. הגעת המדד שוב לרמה של 10,000 עשויה להחזיר לשוק רמה מסוימת של ביטחון"

אחרי יותר משנה מהצניחה החדה במדד הדאו-ג'ונס בעיצומו של המשבר הפיננסי, המדד מתקרב במהירות לרף 10,000 הנקודות. אסטרטגים בשוק סבורים כי להתקרבות של הדאו ג'ונס למספר העגול של 10,000 נקודות תהיה השפעה פסיכולוגית משמעותית על המשקיעים. עם זאת, אין הסכמה בקרב האנליסטים באשר לכיוון ההשפעה.

הדאו-ג'ונס זוכה למקום מיוחד אצל המשקיעים, הגעת המדד המוביל לרמה של 10,000 תרגיע אותם אחרי הטראומה שהם חוו כאשר הם ראו אותו צונח ביותר מ-500 נקודות ב-7 לאוקטובר, 2008 - היום האחרון בו נסחר מעל רמת 10,000 מתחילת המשבר.

"10,000 הוא מספר גדול מאוד", אמר דארין ניוסום, אנליסט בכיר ב-Telvent DT. "כשהגיע המדד לרמה זו לראשונה היה זה עניין גדול וגם כן כשירד מרמה זו, הדבר עורר עניין רב בקרב הציבור", הוסיף.

"ההתקרבות למקום שבו היינו לפני המשבר עלול לאותת לנו שזה הזמן דווקא להיות זהירים יותר", אמר מארק פאדו, אסטרטג שוק ראשי בקנטור פיצג'רלד.

אנליסטים רבים, כולל פאדו, חוזים כי השוק צפוי להיתקל עם עודף היצע מעל רף 10,000 הנקודות, המורכב מקבוצה של משקיעים אשר קנו את המדד (דרך ETF's, קרנות וכו') ממש לפני הצניחה החדה ולהוטים להחזיר את השקעתם.

גרף דאו ג'ונס

"המשקיעים זהירים מאז הראלי של המדד בחודש מארס. הגעת המדד שוב לרמה של 10,000 עשויה להחזיר לשוק רמה מסוימת של ביטחון", אמר דונלד סילקין, אסטרטג שוק בכיר ב- National Securities.

"בכל פעם שמגיעים למספר עגול - ההשפעה הפסיכולוגית מתגברת", אמר סילקין. "פריצת המדד לרמה מעל רף ה-10,000 תהווה תמיכה פסיכולוגית עצומה למשקיעים", הוסיף.

עם זאת, גם סילקין חושב שהשוק יתחיל למכור עם הגעת המדד לרמה זו.