וול סטריט ננעלה בעליות: הדאו ג'ונס סיים מעל 10,000 נק'

גלובס tv ה-S&P 500 עלה ב-1.75% והנאסד"ק ב-1.5% ■ JP מורגן הוסיפה 3.3% ואינטל 1.8% לאחר הדו"חות ■ טאואר התחזקה ב-1.9% ■ הנפט ננעל מעל 75 דולר לראשונה מזה שנה ■ המכירות הקמעונאיות ירדו ב-1.5% - טוב מהצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות, שאף התגברו עד סיום המסחר. וזאת על רקע דו"חות מצויינים הן מ-JP מורגן והן מאינטל, שאף סיפקה תחזית מכירות שעוקפת את האנליסטים במיליארד דולר. בנוסף, נתוני מאקרו שפורסמו לפני פתיחת המסחר ושיצאו ברובם טובים, הוסיפו לסנטימנט החיובי.

המדדים המובילים נסחרו לאורך כל היום בעליות שערים, וננעלו ברמות הגבוהות של היום: הוסיפו לערכם 1.5%-1.75% בהובלת ה-S&P 500. מדד הדאו ג'ונס ננעל מעל רף 10,000 הנקודות - לראשונה מאז תחילת אוקטובר 2008. בהתאם לתוצאותיהן, מניות JP מורגן ואינטל רשמו עליות חדות בערכן, ומשכו את השוק מעלה.

אסטרטגים בשוק סבורים כי הדאו ג'ונס מעל המספר העגול של 10,000 ישנה השפעה פסיכולוגית משמעותית על המשקיעים. עם זאת, אין הסכמה בקרב האנליסטים באשר לכיוון ההשפעה. הרמה הזו תרגיע את המשקיעים, אחרי הטראומה שהם חוו כאשר הם ראו אותו צונח ביותר מ-500 נקודות אך היא גם עלולה לאותת לנו שזה הזמן דווקא להיות זהירים יותר", אמר מארק פאדו, אסטרטג שוק ראשי בקנטור פיצג'רלד.

גם הנפט "נדבק" מהאווירה החיובית בוול סטריט ורשם היום עליות חדות. החוזים העתידיים על הזהב השחור למסירה בחודש נובמבר ננעלו היום בעלייה של 1.4% או 1.03 דולר, ל-75.18 דולר לחבית - מעל רף 75 הדולר לראשונה בשנה האחרונה.

הוצאות הצרכנים ירדו - אך פחות מהצפי

המכירות קמעונאיות לחודש ספטמבר ירדו בשיעור החד ביותר השנה, על רקע צניחה במכירות המכוניות לאחר סיום תוכנית "מזומן תמורת גריטה". המכירות ירדו ב-1.5%, לעומת הצפי המקודם בוול סטריט כי ייפלו ב-2.1%-2.3%, אך עדיין - מדובר בנפילה החדה ביותר מאז דצמבר אשתקד. בניכוי מכירות המכוניות, המכירות הקמעונאיות עלו בספטמבר ב-0.5%, טוב מהצפי כי יעלו ב-0.2%.

"דו"ח המכירות הקמעוניות השפיע לטובה על המסחר בוול סטריט היום, אולם אין לראות בכך סימן מעודד במבט קדימה". אמר רונן מנחם מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה במזרחי טפחות. "לא ברור אם ללא תמריצים נוספים תירשם בחודשים הקרובים עלייה משמעותית נוספת בצריכה הפרטית. נראה שההתאוששות הכלכלית בארצות הברית תחלחל באיטיות יחסית למגזר משקי הבית". הוסיף.

המלאים העסקיים לחודש אוגוסט ירדו ב-1.5%, יותר מהצפי לירידה של 0.9%, בהמשך לירידה של 1% בחודש יולי.

חילוקי דעות בין חברי הפדרל ריזרב

מהפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח מ-23 בספטמבר עולה, כי בין חברי ה'פד' נתגלעו חילוקי דעות לגבי התחזית הכלכלית להמשך, ובהתאם - לגבי המדיניות הרצויה שעל הבנק המרכזי לנקוט. רוב החברים הסכימו כי ארה"ב והכלכלה האמריקנית כבר החלו בשיקום מהמשבר הכלכלי, אך לגבי חוזק ומשך ההתאוששות הדעות היו חלוקות. בנוסף, היו אי-הסכמות לגבי תוכניות הסיוע: חלק מהחברים רצו להגדיל את רכישות הנכסים מגובי המשכנתאות, בעוד שחלקם רצה לסיים את התוכנית לאלתר. לבסוף, הפדרל ריזרב החליט להרחיב את רכישות האג"ח מסוג MBS עד לרבעון הראשון של 2010, כדי למנוע כל אפשרות של הידרדרות.

הדאו ג'ונס עלה ב-1.47% ל-10,015 נק' ■ ה-S&P 500 הוסיף 1.75% ל-1,092 נק' ■ הנאסד"ק התחזק ב-1.5% ל-2,172 נק'

פתיחה מצויינת של עונת הדו"חות

JP מורגן אמר לפני הפתיחה כי הוא הרוויח 3.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, או 82 סנט למניה - הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 52 סנט למניה. מדובר בזינוק של 583% ברווח הנקי.

אינטל דיווחה אמש (ג') לאחר נעילת המסחר על הכנסות של 9.4 מיליארד דולר, ירידה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל, לעומת הצפי להכנסות של 9.04 מיליארד דולר. הרווח למניה הגיע ל-33 סנט, לעומת צפי לרווח של 28 סנט למניה. החברה צופה כי הכנסות הרבעון הנוכחי יגיעו ל-10.5 מיליארד דולר, למול צפי השוק ל-9.5 מיליארד דולר. AMD הגיבה בחיוב גם כן להודעה זו.

בספטמבר, לפי דו"ח של קומסקור, גוגל ומיקרוסופט הגדילו שתיהן את הנתח שלהן בשוק החיפוש המקוון, בעוד שהנתח שוק של יאהו הצטמצם.

טאואר ריכזה עניין והמשיכה את המומנטום החיובי, על רקע הדו"חות של אינטל שמשפיעות לטובה על כל מניות השבבים.

מג'יק הודיעה היום כי שדרגה עשרות מערכות בבנק לאומי לפלטפורמת היישומים uniPaaS. פרויקט ההסבה בוצע בשיתוף עם קופל ראם, שותף עסקי בכיר של חברת מג'יק. היקפו הכספי של הפרויקט, הנמצא בשלבי סיום, מסתכם בכמיליון שקל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]