לבייב דוחה את המתווה של המוסדיים להסדר החוב; אפריקה ישראל תגבש הצעה חדשה

גלובס tv (עדכון) - בפגישה היום הסכימו הצדדים כי יש לסיים את המו"מ עד ה-6 בנובמבר ■ הפגישה הבאה: ב-25 באוקטובר ■ פרופ' אמיר ברנע יכין מטעמה של אפריקה את ההצעה החדשה ■ עו"ד ליפא מאיר, המייצג את מחזיקי האג"ח: "לבייב צריך להשקיע מיליארד שקל כדי שההסדר ייצא לפועל"

דרמה באפריקה ישראל : לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל הנחה את איזי כהן, המנכ"ל, לדחות את הסדר החוב שהציעו מחזיקי האג"ח - כך נודע ל"גלובס".

נציגי חברת האחזקות ונציגי בעלי אגרות החוב נפגשו היום לצורך דיון בהצעה שהוגשה על ידי נציגות בעלי אגרות החוב. הוסכם, שההצעה תיבחן ביסודיות על ידי פרופסור אמיר ברנע ותוכן על ידו מטעם אפריקה ישראל הצעה מעודכנת לאור הנתונים שייבדקו על ידו. ברנע, וכן רו"ח מנחם מרדר, היועץ הכלכלי של מחזיקי האג"ח, יבחנו את יכולת ההחזר של אפריקה ויחליטו מה היקף האג"ח שיישאר.

הצדדים קבעו, כי המשא ומתן ביניהם יסתיים עד ה-6 בנובמבר 2009. הישיבה הבאה להמשך המשא ומתן נקבעה ליום ראשון ה-25 באוקטובר 2009.

במסגרת הפגישה בין הנהלת אפריקה לבין המוסדיים, הבהירה החברה כי היא לא תוכל לשרת חוב אג"ח של 3.5 מיליארד שקל. נקודת מחלוקת שנייה, קשורה להזרמת ההון המתבקשת מלבייב. המנכ"ל איזי כהן הדגיש את הרגישות הרבה של לבייב לנושא, אך המוסדיים דורשים יחס שווה בהזרמת ההון, אחרת הדילול של לבייב יהיה בהתאם.

נזכיר, כי מועד הפירעון של אג"ח מסדרה ט', הוא 10 בנובמבר, וקיים החשש לדרישה לפירעון מיידי - שעלול ליצור כדור שלג.

ליפא מאיר: בעלי האג"ח מאמינים שהחברה יכולה ותעמוד בהסדר

עו"ד ליפא מאיר, המייצג את מחזיקי האג"ח אמר לפני תחילת הפגישה במעין מסיבת עיתונאים מאולתרת, כי "ההצעה מבוססת על העיקרון שמחזיקי האג"ח יקבלו את מלוא החוב שלהם; 7.5 מיליארד שקל הושקעו והם צריכים להיות מוחזרים. בעלי האג"ח מאמינים שהחברה יכולה ותעמוד בהסדר ולכן הם הסכימו להמיר מיליארד שקל למניות החברה מתוך אמון בה. את האמון הזה גם בעל השליטה לב לבייב וצריך להביע ולהשקיע מיליארד שקל כדי שההסדר ייצא לפועל".

המוסדיים המייצגים 12 מתוך 13 סדרות האג"ח נותר במשרדי ליפא מאיר בתל-אביב בכדי לדון באסטרטגיה לקראת הפגישה בעוד 10 ימים. בחודש הבא אמורה אפריקה ישראל לפרוע את סדרה ט' ולכן יש לחץ גדול לסיים את ההסדר לפני כן.

אמר עו"ד ליפא מאיר, היועץ המשפטי של נציגות בעלי האג"ח, כי הנציגות הגישה לאפריקה הצעה הוגנת על מנת לסיים בצורה נכונה את הסדר הנושים.

ליפא מאיר, עו