קמפיין חדש פונה לאירנים: סייעו במציאת רון ארד

מחרתיים יצויינו 23 שנים מאז נפל רון ארד בשבי. הנסיונות היצירתיים לגייס מידע חדש עליו מתרחבים כעת אל ערוצי הלווין של הגולים האיראנים, שמשדרים בפרסית לאירן

בסרטון חדש בשפה הפרסית שהפיקה עמותת "לחופש נולד" צפויים לצפות בעוד ימים אחדים מיליוני תושבים באירן, בסוריה ובלבנון. בשיתוף מערכת הביטחון, הוחלט לצאת במבצע חדש בו ישודר הסרטון באמצעות הטלוויזיה בלווין והאינטרנט, במטרה לנסות ולשכנע מישהו אי שם, להעביר מידע על שעלה בגורלו של רון ארד.

הפרס למוסר אותה ידיעה: 10 מיליון דולר. ראש הממשלה החליט בימים האחרונים להמשיך ולתקצב את פעילות העמותה והפרס, לא לזנוח את המאמצים לנסות ולפתור את התעמולה.

"אנחנו רוצים להגיע במקרה כזה לאזרח האירני, הסורי והלבנוני", אומר היום אל"מ (מיל') אייל בן ראובן, ראש עמותת "לחופש נולד". "הרעיון שלנו אומר שיש מישהו בעולם שיודע משהו ומוכן למכור את המידע הזה תמורת כסף", הוא מוסיף.

לדברי בן ראובן, בסרטון צפויים לצפות מאות אלפי בני אדם. "יש לנו אינדיקציות לכך שהרבה מאוד אנשים יראו את הסרטון הזה, וכמובן שכל מידע כזה נבדק לעומק", הוא אומר. שלושה מיליון בני אדם ברחבי המזרח התיכון קיבלו רק השנה שיחת טלפון שקראה להם למסור מידע - והמבצע נמשך.

בעוד יומיים ימלאו 23 שנים לנפילתו של ארד בשבי. משפחתו לא יוצאת עוד לתקשורת, אחרי שנים של כעס ותסכול - במיוחד לאחר שחרורו של האסיר הלבנוני סמיר קונטאר בעסקת רגב-גולדווסר.