פחד גבהים? ביל גרוס מגדיל האחזקה באג"ח ממשלתיות

המנהל של קרן פימקו הגדיל את שיעור האג"ח הממשלתיות בקרן Total Return Fund שמנהלת 185.7 מיליארד דולר, ל-48% בספטמבר מ-44% באוגוסט ■ מדובר בשיעור האחזקה הגבוה ביותר של אג"ח ממשלתיות מאז אוגוסט 2004

ביל גרוס, המנהל של פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, שהזהיר כי המיתון של שנה שעברה יוביל לצמיחה איטית בהרבה מהממוצע בשנה הנוכחית, הגדיל את אחזקות האג"ח הממשלתיות שלו והקטין את האחזקה באג"ח מגובי משכנתאות לרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2005.

ההתמקדות באג"ח ממשלתיות של ארה"ב מראה כי גרוס לא בוטח בעליות הנוכחיות בשוקי המניות ועל כן הוא מגדיל את האחזקה באפיקים הסולידיים ביותר. נזכיר כי אמש (ד') מדד דאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 10,000 הנקודות בפעם הראשונה מאז אוקטובר 2008.

"מלך האג"ח" הגדיל את שיעור האג"ח הממשלתיות בקרן Total Return Fund שמנהלת 185.7 מיליארד דולר, ל-48% בספטמבר מ-44% באוגוסט. מדובר בשיעור האחזקה הגבוה ביותר של אג"ח ממשלתיות מאז אוגוסט 2004.

"הגדלנו את האחזקה באג"ח ממשלתיות על חשבון אג"ח מגובי משכנתאות", אמר גרוס.

שערי האג"ח עלו ביולי, אוגוסט וספטמבר בפעם הראשונה מזה שנה, לאחר התפוגגות האופטימיות באשר להתאוששות הכלכלית.

סגן יו"ר ה'פד', דונלד קוהן, אמר בשבוע שעבר כי אינפלציה וצמיחה ישארו מתחת ליעד הבנק המרכזי במשך זמן מה ואותת בכך על השארת ריבית ה'פד' על רמות נמוכות למשך תקופה ארוכה. נציין כי דפלציה, ירידה כללית במדד המחירים לצרכן (CPI), מגדילה את ערך אג"ח הממשלתיות.

התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.91% לעומת 5.95% באוגוסט. מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.2% בספטמבר - קצב איטי פי שניים מהאינפלציה של אוגוסט.