ביקורת הסרטים המשפיעה ביותר היא ברשתות החברתיות

כדוגמה לכך ניתן לראות את הסרט "ברונו" בכיכובו של סשה ברון כהן, שעלה לאקרנים בחודש יולי האחרון ונחל כישלון בקופות - כשאחד הגורמים לכך היה הביקורות השליליות ברשתות החברתיות

אולפני הסרטים בהוליווד מנצלים את הפופולריות הרבה של אתרי הרשתות החברתיות כדי לבצע בהם בדיקה של דעת הקהל על סרטיהם.

סקר של חברת מחקרי השוק Interpret גילה כי 74% ממשתמשי הרשתות החברתיות מבקרים בקולנוע לפחות פעם אחת בתקופה של 6 חודשים, לעומת 60% בקרב כלל האוכלוסייה.

טבעי אם כן שבעוד שבעבר הסתמכו אולפני הסרטים על סקרי שוק מפורטים וביקורות מאנשי מקצוע כדי להעריך את מידת ההצלחה של הסרטים אותם הם עומדים להפיץ בבתי-הקולנוע - בחודשים האחרונים מופנית עיקר תשומת-הלב של אנשי השיווק בהוליווד אל הבאזז המופץ מפה לאוזן אודות סרט מסוים. גורם זה עשוי לקבוע את גורלו של סרט.

"הרשתות החברתיות מאפשרות לראות את הכתובת על הקיר בבהירות רבה יותר מאי-פעם", אומר פיט בלאקשו, סגן נשיא לאסטרטגיה דיגיטלית בנילסן אונליין, העובד דרך קבע עם מחלקות השיווק של האולפנים הגדולים.

כך, למשל, הסרט "ברונו" בכיכובו של סשה ברון כהן, שעלה לאקרנים בחודש יולי האחרון, נחל כישלון בקופות. אחד הגורמים לכך היה הביקורות השליליות ברשתות החברתיות. כישלונו של "ברונו" העניק השראה לחברת הפרסום בראדלי ומונטגומרי ליצור כלי שיסייע למפיצי הסרטים לנתח ולדרג את התגובות ברשתות החברתיות.