רם-פאואר והשותפות הקנדיות גייסו 175 מיליון דולר

התכנון המקורי היה לגייס 140 מיליון דולר, אבל הבנקים שהובילו את המהלך הגדילו את היקף הגיוס ■ משמעות המהלך: החברה קיבלה את הכסף ותוכל להתחיל לפעול לפיתוח פרויקטים בתחום הגיאותרמי והתרמו-סולארי

לפני חודשיים נחשף ב"גלובס" המהלך של המיזם הגיאותרמי הישראלי שייסד חזי רם, רם פאואר, למיזוג עם שתי חברות קנדיות ולגיוס הון לחברה החדשה.

אתמול התבצע בבורסת טורונטו הקלוזינג של המיזוג המשולש שהובילה רם-פאואר. הפעילות הממוזגת, שנוצרה לשם פיתוח פרויקטים בתחום הגיאותרמי והתרמו-סולארי, תוזרם לשלד בורסאי. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי לצורך הפעילות המשותפת השלימה החברה המאוחדת גיוס של 175 מיליון דולר מגופים מוסדיים, ושווי החברה נקבע על 384 מיליון דולר אחרי הכסף.

החברה הממוזגת תכלול את רם-פאואר ואת החברות הגיאותרמיות הקנדיות ווסטרן ופולאריס. בחברות המרכיבות את החברה המאוחדת סירבו להשיב על שאלות בנושא או לאשר את הידיעה.

הקלוזינג מתבצע באמצעות אישור האסיפות של שתי החברות הגיאותרמיות הקנדיות שחברו לרם-פאואר ושל השלד הבורסאי שלתוכו מוזרמת פעילות החברה הממוזגת.

בימים הקרובים יתבצעו מהלכים פרוצדורליים שנהוגים ברשות לניירות ערך הקנדית וביום שלישי בבוקר מניות החברה החדשה יחלו להיסחר בטורונטו תחת הסימול RPG (Ram Power Group) והחברה תיקרא Ram Power Corp.

משקיעים מהמפרץ הפרסי

הבנקים שהובילו את הגיוס, הם Cormark הקנדי וריימונד ג'יימס האמריקני-קנדי, אשר מימשו את הזכות ("גרין-שו") להגדיל את הגיוס ב-25% נוספים, כך שהגיוס גדל מהכוונה המקורית להגיע לסכום של 140 מיליון דולר.

עיקר החשיבות שבקלוזינג היא שכעת סכום הגיוס יעבור סוף-סוף לידי החברה והיא תוכל להתחיל לפעול. מרגע שהתחיל תהליך ההזרמה של המיזוג לתוך השלד וגיוס הכסף, הסכום המתין בנאמנות עד להשלמת המיזוג המשולש.

פולאריס תחזיק ב-58% מהחברה הממוזגת, ווסטרן תחזיק ב-27%, רם-פאואר ב-14% והשלד הבורסאי יחזיק בעוד 1%. למרות שרם-פאואר היא בעלת אחזקות מיעוט, היא תהיה זו שתוביל את החברה, ולכן החברה גם תיקרא על שמה.

המשקיעים בגיוס הם מוסדיים אמריקניים, קנדיים, אירופיים ומהמפרץ הפרסי. בעקבות הגיוס החברה תגייס עובדים בעיקר בארה"ב בתחומי ההנדסה, הכספים והכוח אדם.

חבורת יוצאי אורמת

רם-פאואר, שהוקמה בתחילת 2008, מעסיקה 11 עובדים, כמעט כולם יוצאי חברת אורמת תעשיות. החברה מתמקדת בפיתוח פרויקטים גיאותרמיים ותרמו-סולאריים, תוך חתירה לקונסולידציה בענף.

רם, שהקים את החברה, כיהן כסגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי באורמת. הוא פרש ממנה כשהתברר לו שראש הפירמידה שמור למשפחת ברוניצקי, עם מינויו של יורם ברוניצקי, בנם של מייסדי ובעלי אורמת, יהודה ויהודית (דיתה) ברוניצקי, לנשיא הקבוצה. בפרק הזמן שבין עזיבתו את אורמת להקמת רם-פאואר, הוא גם התמודד על ניהול חברת החשמל, אבל לא זכה בתפקיד.

בין יוצאי אורמת שהשתלבו ברם-פאואר, נוסף לרם, נמצאים גם דן שוחט, שהיה סגן נשיא לפיתוח עסקי וכיום הוא סמנכ"ל בכיר ברם-פאואר; אדי סדן, שכיהן באורמת כמנהל פיתוח עסקי; פול זבסוב, שהיה מנהל פיתוח עסקי באורמת; אדי קורן, שהיה מנהל שיווק; סטו ג'ונסון, שמכהן כסמנכ"ל לפעילות הגיאותרמית, וכריסטי מוריס, שהייתה באורמת עד 2005 וניהלה את נושא האישורים הסביבתיים לשדות האנרגיה.

לשותפותיה הקנדיות של רם-פאואר יש נכסים גיאותרמיים. לווסטרן יש פרויקט גיאותרמי בהקמה, בהיקף ייצור של 35 מגוואט, באזור הגייזרים בקליפורניה ולפולאריס יש תחנת כוח פעילה של 10 מגוואט בניקרגואה והיא עובדת כרגע על הרחבתה עד ל-72 מגוואט. לרם-פאואר עצמה יש אדמות בקליפורניה ונבאדה, אבל היא עדיין לא הקימה תחנות.