מכרז לידר השקעות: דני ברק ובכירי לידר שוקי הון יגישו הצעה

על השליטה בלידר השקעות צפויים להתמודד גם דן דוד וצביקה בארינבוים

התפתחות של הרגע האחרון במכרז על לידר השקעות , שנקלעה לקשיים: ל"גלובס" נודע כי דני ברק, מנכ"ל חברת הבת לידר שוקי-הון, ואיש העסקים דן דוד (באמצעות קרן ATE), יגישו הצעות נפרדות לרכישת השליטה בזרוע הפעילות של קבוצת שרפ"ג (שרם פודים גרופ).

השניים היו אמורים להגיש הצעה משותפת, אך ברק החליט לבסוף ללכת על מתווה של MBO (Management Buy Out) והוא יגיש את הצעתו בשיתוף עם מרבית עובדיה הבכירים של לידר שוקי הון, ובהם הסמנכ"ל עמית ורדי, ואנליסט הבנקים אלון גלזר.

המימון - מקרן פלנוס מזנין

ברק מעוניין לרכוש את השליטה בלידר כדי לשלוט בחברה הבת, לידר שוקי הון - החברה הרווחית היחידה בקבוצה - בה הוא כבר מחזיק 15.5%. ל"גלובס" נודע כי את מרבית המימון של ברק, תעמיד קרן פלנוס מזנין מקבוצת ויולה. הקרן מעניקה לחברות הלוואות מסוג מזנין (mezzanine), שנחשבות להלוואות שבהן רמת הסיכון היא בין אשראי בנקאי לאחזקה במניות החברה.

ייתכן שלצורך רכישת לידר שוקי הון, יחבור ברק שוב אל דן דוד בשלב מאוחר יותר. כיום מחזיקה לידר השקעות שבשליטת יצחק שרם, יאיר פודים ורובין צימרמן, ב-50.6% מלידר שוקי הון. גם צביקה בארינבוים צפוי להגיש הצעה לרכישת השליטה בלידר השקעות, והמועד האחרון לכך היה היום אחר הצהרים.

לאחרונה אישרו בעלי האג"ח של לידר דחייה נוספת של התשלום הראשון (קרן וריבית), שאמור היה להתקבל בסוף חודש מאי השנה, עד לנובמבר. היקף ההתחייבויות של החברה לבנקים ולבעלי האג"ח עומד על למעלה מ-400 מיליון שקל, מתוכם כ-180 מיליון שקל לבעלי האג"ח.

ברק, המכהן כמנכ"ל לידר שוקי הון קרוב לארבע שנים, נחשב לדמות מרכזית ודומיננטית בבית ההשקעות.